6 sfaturi care îți pot salva căderea campaniei tale de publicitate AdWords.

6 sfaturi care îți pot salva căderea campaniei tale de publicitate AdWords.

Elementele neperformante ale campaniilor tale AdWords te fac nervos?

Atunci când verifici toate datele pentru a afla ce împiedică să nu funcționeze bine campania pentru un ROI ridicat, nu vei obține numai informații valoroase, ci vei începe să optimizezi contul să crească, în loc să îl închizi.

Optimizarea a șase (6) arii importante te poate ajuta să revigorezi o campanie AdWords.

Atunci când te concentrezi la un câștig inițial ROI mare, ai putea să pierzi din vedere acele șase elemente cheie.

Împărțirea campaniei pe segmente în funcție de dispozitive (tablete, telefoane, PC):

Dacă nu înțelegi cum funcționează campaniile tale ADWords pe toate dispozitivele (calculator, telefoane, tablete), nu vei reuși niciodată să optimizezi campania.

Acest lucru se datorează faptului că anunțurile, cuvintele cheie, grupurile de anunțuri și campaniile nu funcționează la fel de bine pe toate dispozitivele.

În unele industrii, numărul de căutări pe dispozitive mobile îl depășește pe cel de căutări de la calculatorul de acasă. Acestea fiind spuse, a nu face ceva pentru dispozitivele mobile înseamnă o oportunitate risipită.

Pentru publicitatea legată de comerțul electronic, trebuie să înțelegi că unele produse ar putea fi mai atractive pentru a fi cumpărate de pe un dispozitiv mobil decât de la calculator.

Acest lucru ar putea, de exemplu, să meargă cu produsele care au un preț mic, cum ar fi o pereche de căști, suplimente de dietă, accesorii pentru grătar sau alte lucruri asupra cărora nu petreci foarte mult timp cu cercetarea online.

Există mai multe motive pentru care ar trebui să faci o parte din campanie și pentru dispozitivele mobile:

dacă observi o diferență mare de performanță între dispozitive, atunci ar trebui să împarți campania în funcție de dispozitive.

împarte întotdeauna campania pentru vânzări pentru a maximiza vânzarea.

dacă volumul vânzărilor este mare, împarte campania în funcâie de fiecare dispozitiv.

Toate aceste lucruri îți vor permite să te concentrezi asupra diferitelor tipuri de performanță individuală pentru fiecare dispozitiv. Vei avea la dispoziție statistici de performanță pentru fiecare platformă.

Notă: împarte campania în mai multe locuri numai atunci când are sens. Vei face totul dublu prin această campanie individualizată pentru fiecare platformă. De aceea, dacă crezi că nu merită, nu o face.

Folosește modelele de atribuire cu cap.

Nu vrei să întrerupi un cuvânt cheie sau un grup de anunțuri doar pentru că nu domină modelele de atribuire ale ultimului click.
La ce ne referim:

atribuirea ultimului click se referă la sursa care primește ultimul click înainte ca o tranzacție să fie creditată cu venituri.

Primul click trimite veniturile sursei primului click înainte de o tranzacție.

Deoarece grupurile de anunțuri și campaniile pot contribui la ambele niveluri, nu este o idee bună să le întrerupi înainte de a te gândi la efecte.

Cele mai slabe segmente au în continuare până la 40% mai multe conversii decât crezi.

Deoarece cumpărătorul trece prin mai multe etape în călătoria de a cumpăra un produs, este inexact să interpretezi datele pentru click-ul final înainte de transformare.

Atunci când elimini anumite etape doar pentru că nu oferă transformarea ultimului click, pierzi traficul care atrage cumpărătorii la început de drum, cei care sunt în prima etapă (cea de prospectare a pieței).

Dacă ai redus acest segment, nu este de mirare că ai văzut o scădere a ROI-ului în loc de o creștere.

Sugestie:

recomand să folosești modelul de atribuire bazat pe poziție, deoarece acesta are 40% la primul click, 40% la ultimul click și 20% la click-urile dintre ele.

Anunțurile (Ads) testează profitabilitatea campaniei:

Da, știu, testarea prin anunțuri poate să fie un proces dificil. Aproape toți agenții de publicitate online ”uită” să o facă. Sunt acele anunțuri care apar pe o pagină când o vizionezi, cele într-un chenar de publicitate.

Cu toate acestea, anunțurile sunt esențiale în ceea ce privește performanța campaniei. Poți alege cuvintele cheie ”perfecte”, le poți organiza perfect, ca tot să ai pierderi dacă realizezi anunțuri care nu au legătură.

Modalitatea de testare a anunțurilor este mai ușoară prin eliminarea unei părți din articole și scrierea de anunțuri noi de două ori pe lună pentru cele 20 de procente din grupurile de anunțuri.

Doar scrierea de anunțuri pentru o cincime din campania activă este mult mai ușor de făcut decât să analizezi toată campania ca să vezi de unde să începi.

Magia se întâmplă atunci când copiezi anunțul publicitar câștigător (în traducere- cel cu cele mai bune performanțe) din cele 20% din grupurile de anunțuri în celelalte grupuri de anunțuri. Vei observa că, adesea, aceleași fraze funcționează bine în toate grupurile de anunțuri.

Uite așa.

Acum, nu trebuie să scrii reclame pentru zeci sau chiar sute de grupuri de anunțuri de două ori pe lună, dar vei avea în continuare datele pentru a te ajuta să gestionezi mai bine ofertele.

Reține, cuvintele cheie și grupurile de anunțuri cu un volum de căutare mare (în primele 25% din cont) care generează și trafic, nu ar trebui întrerupte fără testarea anunțurilor.

Acordă atenție în ce interval pui anunțurile:

Performanța conturilor AdWords depinde în mare parte de doi factori specifici timpului:

intervalul orar
ziua din săptămână

Anumite industrii abia câștigă Sâmbăta, de exemplu, iar altele își corectează scăderile profitului din săptămână tocmai în acea zi.

În timp ce toată lumea este în general de acoord că intervalul orar 22 pm și 7 am este o zonă moartă, depinde de tine să îți dai seama care interval este cel mai bun pentru afacerea ta.

Profită de programarea anunțurilor- îți oferă posibilitatea să investești anumite sume în funcție de oră și de zi.

Deci, dacă pe site-ul tău există mai multe perioade mai puțin prolifice decât traficul într-o anumită perioadă de timp, poți seta automat ca suma investită să fie cu 50% mai mică, să reduci cheltuielile ( și să crești ROI-ul).

Este ușor să evaluezi programul curent și să vezi performanța anunțurilor tale în funcție de intervalul de timp pe care l-ai ales.

Care este ideea- programarea anunțurilor nu este o știință exactă.
Primele presupuneri privind programul de publicitate ar putea să nu fie destul de clare după ce ai examinat datele.

De exemplu, să zicem că nu lucrezi o anumită zi a săptămânii, cum este Luni, pentru că observi mai puține tranzacții decât Vineri.

Este posibil să nu îți dai seama că tranzacțiile au fost mai mari în ziua de vineri datorită celor care navighează ocazional pe internet.

De aceea, nu trebuie să oprești campania nici o oră în afara intervalului orar ”mort”, dacă nu există date statistice clare. Continuă să modifici programul de anunțuri pe baza performanței site-ului tău până atunci când începi să vezi ROI-urile pe care le vizezi.

Devino un guru RSLA (Remarketing List for Search Ads) al ofertelor:
Mereu am avut capacitatea de a ajusta sumele licitate în funcție de localizare, de oră/ zi, dar, din ce în ce mai des, termenul de audiență s-a strecurat în gestionarea sumelor PPC (pay per click- plata pe click).

Folosirea audienței este una dintre modalitățile prin care agenții de publicitate pot supraviețui și să îi depășească pe ceilalți.

Poți utiliza listele de remarketing pentru anunțurile căutate (RLSA) pentru a licita o sumă mai mare pentru vizitatorii care au văzut mai multe pagini cu produse, au adăugat un produs în coșul de cumpărături, sau orice altă acțiune pe care o consideri că cel care vizitează pagina este client care cumpără.

După ce știi că un vizitator este prins de ofertă, atunci vei putea crește data viitoare suma licitată când vizitatorul efectuează o căutare relevantă. Vizitatorul este aici pentru produsul pe care îl oferi. Acum nu trebuie decât să faci să îl atragi.

Dacă nu ți-ai împărțit campania, ai și alte dispozitive mobile/ tablete la care să te gândești cu campania.

Prin urmare, este esențial să examinezi și să optimizezi toate aspectele gestionării sumelor licitate AdWords pentru a avea succes.

Adaugă cuvinte cheie negative pentru a reduce din cheltuieli:
Atunci când cuvintele cheie nu au legătură cu capaniile tale, risipești bani pe întrebările puse care nu vor ajunge la tine pentru un răspuns.

Să zicem că vizezi cuvintele cheie- pană pentru chitară. Orice cuvânt cheie referitor la cuvântul cheie direcționat – dacă nu se modifică potrivirea amplă, potrivirea expresiei- poate declanșa unul dintre anunțurile tale.

În ceastă situație, declanșatorul pentru anunțurile tale în urma întrebărilor puse, ar fi:

pană pentru chitară acustică.
Matrerial pană.
Piese ieftine de chitară.

Chiar dacă cuvântul cheie (pană) se transformă, toți acești termeni pentru produsele pe care nu le vinzi sau care nu fac trimitere la cuvântul cheie încep să fure din cheltuieli.

Acum, rata de conversie pentru cuvântul cheie suferă atât de mult încât consideră că o întrerupi- chiar dacă este un cuvânt cheie foarte bun.

Pentru a remedia această problemă începe să adaugi cuvinte cheie negative în campania ta pentru a anula întrebările de căutare populare pentru produsele care nu vor face trimiteri către tine.
Poți folosi instrumentul de căutare pentru cuvinte negative – Optmyzr, cât și instrumente de cuvinte cheiei negative ca Adalysis N-gram, care te scutesc de mult efort în a căuta cuvintele.

Rezolvă campaniile ADWords care au performanțe scăzute.

Atunci când un cuvânt cheie, un grup de anunțuri sau o campanie sunt într-un conflict, vei observa o lipsă de conversii și o scădere a bugetului. Trebuie să ai în vedere întregul tablou, nu doar acest aspect.

Fără a optimiza fiecare din cele 6 sfaturi de mai sus, nu vei înțelege niciodată modul în care statisticile se completează împreună.

Nu este vorba de întreruperea sau oprirea campaniilor cu rentabilitate redusă a investiției- este vorba despre înțelegerea cu adevărat a acestora, cât și ajustarea lor pentru cele mai bune rezultate.

Așa că, sfatul cu care să începi de azi este acela de a face campanii pe toate dispozitivele. După aceea abordează restul pașilor de pe lista de mai sus înainte de a te gândi să întrerupi elemente neperformate ale campaniei.

La oblyo.ro, pe lângă aceste sfaturi, îți vom arăta și altele pentru ca tu să ai o campanie AdWords de succes. Echipa noastră va asigura creșterea traficului și implicit a vânzărilor.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus