Ce este un advertorial?

Ce este un advertorial?

Creste-ti afacerea cu campanii targetate de advertoriale

Vine un moment in care toate afacerile trebuie sa plateasca pentru publicitate. Au epuizat toate celelalte metode de promovare populare. Au trimis comunicate de presa. Au epuizat ideile despre povestea lor. Au epuizat bugetele alocate pentru trimiterile directe prin posta. Acum e timpul sa treaca la nivelul urmator si sa se foloseasca de alte instrumente de marketing pentru a genera prospecti noi si vanzari profitabile.

Despre ce este vorba? Despre publicitatea prin intermediul campaniilor de advertoriale.

Cand ajungi cu promovarea la acest punct, nu este indicat sa te gandesti la lucruri fanteziste sau chestii complicate. Concentreaza-te pe rezultate. In loc de anunturile tipice pe care le vezi in majoritatea publicatiilor – ziare si reviste – gandeste-te la un advertorial, un tip de publicitate care arata ca o stire reala sau alt continut editorial.

“Nu privesc advertising-ul ca pe o forma de arta sau un mod de a distra, ci ca pe o modalitate de a informa. Nu vreau sa-mi spui ca ii gasesti reclama ”creativa”. Vreau sa o gasesti atat de interesanta incat sa imi cumperi produsul.” ~ David Ogilvy, supranumit si Parinele Publicitatii

In general, advertorialele au un istoric bun. Ele fac ceva asemanator cu ceea ce fac emisiunile infocomerciale de la TV, doar ca sunt sub forma scrisa. Sansa ca un advertorial sa fie citit de catre cititori este de pana la 500 de ori mai mare, in comparatie cu anunturile si reclamele. Astfel de rezultate te obliga sa incerci si tu o campanie de advertoriale.

Ce este un advertorial?

Ei bine, un advertorial este pur si simplu o reclama deghizata intr-un continut editorial, dupa binecunoscuta formula:

[Advertorial] = [Publicitate] + [Continut Editorial]

(in engleza: Advertorial = Advertisement+ Editorial)

Cu alte cuvinte, un advertorial este o modalitate semi-mascata de a scrie propriul anunt intr-o publicatie de incredere, precum Evenimentul, Money, BZI, Capital etc. La modul practic, un advertorial este atunci cand cineva plateste sa aiba continutul intr-o publicatie … si acesta arata “ca un articol obisnuit”.

Cu toate acestea, simpla publicare a unui articol intr-una din aceste publicatii nu este suficienta. Oamenii au tendinta de a trece peste ele. Cu siguranta, iti doresti ca oamenii sa acorde atentie advertorialului tau, asa ca este necesar sa depui efortul de a face ca acesta sa para un articolul real.

Modalitatea prin care faci ca un advertorial sa fie de succes este prin crearea a 70% de continut bun, de calitate, si amestecarea acestuia cu aproximativ 30% informatii de promovare a produsului sau serviciului respectiv.

Un advertorial este o piesa de marketing conceputa ca un articol informativ. Cu un titlu care este provocator siconvingator pentru publicul tinta dorit, acest articol angajeaza cititorii mai mult decat un anunt obisnuit intercalat printre alte anunturi. Spre deosebire de alte forme de publicitate care se bazeaza pe text scurt si un apel puternic la actiune, obiectivul si lungimea mai mare al unui continut advertorial fac din acesta un mijloc bun de educare a clientilor in legatura cu produsele sau serviciile unei companii.

La ce foloseste un advertorial?

In primul rand, cu un advertorial poti imprumuta credibilitatea site-ului / revistei / ziarului in care il publici. De fapt, advertorialele sunt un fel mascat de reclama (motiv pentru care ele provoaca controverse in comunitatea de jurnalism) deoarece majoritatea oamenilor asociaza ceva ce se afla intr-o publicatie credibila ca fiind, in mod automat, credibil.

Un advertorial platit iti ofera un control deplin asupra aspectului si mesajului, permitandu-ti sa spui si sa afisezi exact ceea ce doresti. In timp ce vei fi obligat, in majoritatea cazurilor, sa semnalizezi advertorialul tau cu o notificare in partea de sus (pentru a se distinge de restul articolelor), formatul acestuia sub forma de “articol” poarta o anumita autoritate. Deoarece este prezentat intr-un aspect familiar cu celelalte articole, aceasta sugereaza o aprobare a declaratiilor sale de catre terti.

Din acest motiv, agentiile de publicitate iubesc advertorialele, deoarece acestea par “credibile” prin faptul ca sunt subtil integrate cu un continut obisnuit intr-o publicatie de prestigiu.

Exista cateva moduri prin care poti face ca un advertorial sa arate fabulos si in acelasi timp sa fie la fel de legitim si de credibil, la fel ca si celelalte articole editoriale. Asa ca a venit momentul sa discutam despre modul in care scriem un advertorial de calitate.

Cum se scrie un advertorial de calitate?

Doresti sa te promovezi si sa iti dezvolti afacerea cu o campanie de advertoriale de calitate? Atunci retine acesti zece factori care iti pot asigura garantat succesul.

1. Studiaza publicatia in care va aparea advertorialul tau. Cauta sa intelegi si sa simti stilul acesteia. Verifica concurenta: ce tipuri de promovare utilizeaza. Studiaza titlurile si grafica. Apoi, pe cat posibil, incearca sa modelezi advertorialul tau dupa aceste articole.

2. Citeste politica publicatiei privind reclamele. Unii publisheri nu accepta advertorialele care nu arata ca si continutul lor editorial. Ca urmare, acestia insista asupra faptului ca advertorialele tale prezinta unele diferente vizibile. OK, asta este de inteles, si poti face ca si advertorialul tau sa arate ca un articol obisnuit.

De regula, majoritatea publisherilor vor folosi cuvantul “publicitate” sau literele (P) sau (A), scris cu litere mici in partea de sus sau de jos a articolului tau. Altele, vor publica astfel de articole doar in sectiuni speciale.

3. Stabileste o dimensiune adecvata. Pentru a arata ca un articol, advertorialul tau trebuie sa aiba o dimensiune asemanatoare cu continutul editorial din publicatia respectiva. In mod obisnuit, pentru a se potrivi spatiului, advertorialul ar trebui sa aiba 450 – 500 de cuvinte, inclusiv informatiile de contact. Retine: aceste numere de cuvinte sunt aproximative. Este posibil să ti se solicite continut suplimentar.

4. Scrie un titlu corespunzator. Spre deosebire de titlurile din brosurile si reclamele trimise prin posta directa, un titlu advertorial adecvat este unul care arata foarte asemanator cu celelalte. In publicatiile obisnuite, nu vei vedea un titlu incarcat cu superlative, care lauda excesiv un produs sau un serviciu. In schimb, vei vedea titluri care sunt simple si directe. De exemplu, daca promovezi alimente pentru cei saraci, poti folosi un titlu de genul: “Familiile sarace se bazeaza pe gunoi pentru a se incalzi si supravietui”.

Un alt titlu ar putea fi: “Alimentatia pentru cei saraci genereaza speranta printre locuitorii din comuna Dealul”. Ia in considerare utilizarea titlurilor pe care le-ai utilizat in comunicatele de presa.

5. Utilizeaza numele editorului. Acest lucru da credibilitate, in special daca numele este recunoscut de cititori. Numele autorului articolului este, de asemenea, util. Chiar daca nu este un nume bine cunoscut, precizarea lui intr-o linie secundara va sugera ca articolul respectiv a fost “scris”. Exemplu: “Raportul special al lui Cristian Ionita”.

6. Foloseste fotografii si imagini cu legende. De obicei, un advertorial este mai puternic atunci cand fotografiile sale au un fel de subtitrare scrisa dedesubt. Ca si in cazul “articolului”, include o linie secundara pentru fotografie / imagine.

7. Adauga citate. Da mai multa viata advertorialului cu citate de la oameni reali, experti si profesionisti in domeniul lor. Utilizeaza citatele ca marturii sau pentru a da siguranta si a intari anumite afirmatii. Utilizeaza-le in acelasi mod cum ar face un jurnalist obisnuit.

8. Imparte continutul in subcapitole. In functie de lungimea textului. subcapitolele pot face materialul mai usor de citit, mai ales daca acesta are un continut cuprinzator. Utilizeaza-le pentru a atrage atentia asupra partilor esentiale din advertorial.

9. Deschide si inchide cu un bang. Ca si in cazul tuturor formelor bune de comunicare, paragraful principal ar trebui sa atraga cititorul, la fel ca si articolele din publicatia pe care ai ales-o. Nu uita sa inchei advertorialul cu ceva care ii indeamna pe cititor la actiune.

10. Include “apelul la actiune” si informatiile de contact. Advertorialul tau poate arata ca un articol, dar este, totusi, o reclama. Din acest motiv, nu uita sa incluzi apelul la actiune. Creeaza un sentiment de urgenta si spune-le cititorilor exact ce doresti sa faca – si cand!

Avand in vedere toate aceste idei, ar trebui sa poti creea un advertorial castigator. Acum, examineaza-ti bugetul si vezi daca mai poti testa o idee. Incepe cu pasi mici: publica mai intai in publicatii mici si, apoi, creste, pas cu pas, catre campanii advertoriale mai ample in publicatii mai mari.

Cat costa o campanie de advertoriale?

Gasirea cotatiei perfecte de pret pentru continutul sponsorizat poate fi o incercare dificila. Publisherii folosesc tot felul de strategii si valori pentru a justifica stabilirea preturilor si voi acoperi doar cateva dintre ele, pe acelea pe care le simtim ca au cel mai mult sens.

Un advertorial nu este doar un banner, deci ar trebui sa iei in considerare si alti factori, cum ar fi:

numarul mediu de vizualizari al continutului
cat timp ramane pe site si cat timp ramane pe prima pagina
valorile obisnuite de implicare cu continutul advertorialului: like-uri, comentarii, distribuiri
numarul de click-uri catre o legatura directa catre site-ul tau
Acestea sunt cateva exemple, insa odata ce ai aceste informatii, poti creiona cateva strategii principale pentru a creea campanii targetate de advertoriale, care au sens si care pot fi adaptate obiectivelor tale de marketing.

Ai putea sa faci toate acestea singur sau ai putea apela la serviciile unei agentii web digitale, cu experienta si reputatie, cum este Oblyo Digital Agency, care are parteneriate cu cei mai importanti publisheri din Romania.

Oblyo Digital Agency ofera campanii de advertoriale

Beneficiile principale pe care le poti obtine cu o campanie de advertoriale intermediata de Oblyo Digital Agency decurg, in primul rand, din optimizarea SEO a site-lui, prin crearea de legaturi de calitate. Astfel, motoarele de cautare vor indexa articolele la care se fac referire in advertoriale si vor creste relevanta acestora in afisarea in pagina cu rezultatele cautarii.

Campaniile de advertoriale sunt vazute ca fiind printre cele mai eficiente instrumente de marketing online, atat din perspectiva pretului, cat si a impactului pe care le genereaza asupra brandului. Obiectivul pentru orice continut de tip advertorial este informarea, angajarea si implicarea cititorului. Cea mai buna modalitate de a oferi un advertorial de calitate este sa intelegi publicul.

Astfel, campaniile de advertoriale sunt directionate catre publicul tinta interesat de produsele sau serviciile pe care doresti sa le promovezi. Astfel, poti alege ca acestea sa se desfasoare doar pe blogurile si/sau site-urile din categoria specifica sau conexa afacerii tale.

„Consumatorul nu e un tampit. Este soţia ta! ii insulţi inteligenţa daca presupui ca un simplu slogan si cateva adjective nesarate o vor convinge sa cumpere orice.” ~ David Ogilvy

Oblyo Digital Agency are parteneriate cu cei mai importanti publisheri din Romania

Publisheri pot oferi o imagine excelenta despre cine sunt cititorii lor, iar brandurile pot folosi aceste informatii pentru a vedea daca se potrivesc cu ceea ce stiu despre publicul tinta. Daca este un meci, advertorialul va fi mai convingator si mai valoros.

Castigul este win-win-win.

Pentru publisheri, publicitatea prin intermediul advertorialelor le permite acestora sa genereze venituri. Pe langa faptul ca acorda agentiilor de publicitate acces si spatiu pe platforma lor, publisheri ofera si expertiza editoriala, reputatia marcii si publicul tinta.

Pentru branduri, campaniile de advertoriale le permit acestora sa creeze un continut valoros si un alt punct de referinta in cadrul calatoriei cumparatorului, deoarece acestea sunt gandite sa ofere cea mai buna experienta pentru consumatori si sa construiasca loialitatea.

Pentru cititori, un advertorial este o modalitate excelenta de a se informa si educa. in general, cititorii au descoperit ca advertorialele sunt mai interesante decat reclamele, probabil datorita naturii educationale a continutului acestora. Mai mult de trei din patru respondentii unui studiu de marketing au spus ca sunt “oarecum” sau “foarte interesati” de advertoriale.

Oblyo Digital Agency colaboreaza cu editorii premium si specialistii de marketing care sunt pasionati de crearea unei experiente extraordinare a utilizatorului. Totodata, pentru ati oferi cea mai flexibila si completa strategie de promovare online, Oblyo Digital Agency a incheiat parteneriate de colaborare cu peste 140 de website-uri din Romania. Mai jos, pentru a-ti face o idee, am enumerat o lista cu cei mai cunoscuti publisheri, insa nu te limita doar la aceasta lista:

Dupa cum am mentionat, lista publisherilor parteneri nu se opreste aici. Poti alege ca advertorialele tale sa apara pe website-uri locale sau website-uri cu audienta tinta specific definita, cum sunt cele de sport, cultura, tehnologie, IT, culinar etc.

In acest fel, campaniile de advertoriale sunt orientate catre interactiunea cu categoriile specifice de consumatori, prin intermediul unei retele de lideri si formatori de opinie ai grupurilor tinta de consumatori carora se adreseaza produsul sau serviciul din afacerea ta.

Acum este randul tau

Ce crezi despre advertoriale? Sunt o forma de publicitate cu un potential puternic? Ai vazut vreun advertorial care ti-a placut sau te-a impresionat in mod deosebit?

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus