Cum scriem advertoriale de calitate?

Cum scriem advertoriale de calitate?

Un advertorial este despre cel care citeste, priveste sau asculta acel continut. Un advertorial de calitate ajuta cititorul sa ajunga la o concluzie logica si il ghideaza, printr-un limbaj specific, ce sa faca in continuare.

Ce este un advertorial si cum faci unul bun?

Ei bine, un advertorial este pur si simplu un continut cu mesaj publicitar deghizat intr-un articol cu continut obisnuit, dupa formula: [Advertorial] = [Publicitate] + [Continut editorial]

Prin oferirea unui continut de calitate si valoros pentru cititor, un advertorial este mult mai eficient decat o reclama sau un banner publicitar. Pentru a avea succes, un advertorial de calitate este un mix intre 70% continut valoros, util si 30% mesaj de promovare.

De ce functioneaza un advertorial?

In primul rand, un advertorial imprumuta credibilitatea site-lui / revistei / ziarului in care este publicat. In cea mai parte, oamenii asociaza ceva ce au citit / vazut intr-o publicatie credibila ca fiind automat credibil, de incredere.

Din acest motiv, agentiile de publicitate iubesc advertoriale deoarece acestea sunt integrate subtil in continutul site-ului si par, in mod automat, “credibile”.

Cu toate acestea, exista cateva modalitati de a face ca o campanie de advertoriale sa fie efectiva si eficienta pentru client si in acelasi timp sa incante si sa angajeze cititorii continutului respectiv.

Cum se scrie un advertorial de calitate?

In primul rand, pentru a scrie un advertorial cu adevarat care sa trezeasca interesul si sa conduca la o anumita actiune, trebuie sa fii intr-o anumita stare de spirit.

Daca ai de gand sa scrii sau sa platesti un advertorial doar pentru ca sa faci publicitate, ai de parcurs un drum lung. Ofera gratuit continut de calitate si valoros pentru audienta ta tinta in proportie de 70 – 80%, iar restul continutului poate include mesaje de vanzare.

Construieste o poveste in jurul beneficiilor produsului in care sa vorbesti despre “cum sa ...” .

Aceasta inseamna ca 70% din continut prezinta beneficiile produsului, modul de utilizare, precum si alte beneficii interesante pe care le-ai putea obtine daca ai avea produsul sau serviciul respectiv. Restul de 30% si chiar mai putin din continut va prezenta oferta promotionala.

In acest fel, vei obtine mai mult interes si angajament din partea cititorilor decat daca ai spune, pe tot parcursul articolului, “cumpara acesta”, “comanda acum”, etc

**Prin simplul fapt ca vei oferi o lectura interesanta si captivanta, oamenii vor reactiona prin:

Distribuirea articolului

Citirea articolului in intregine

Actioneaza (se aboneaza la newsletter, plaseaza o comanda, testeaza o aplicatie, etc)

Scrie o poveste care vinde

Din fericire, nu este nimic magic privind modul de a scrie un advertorial, insa sunt cateva lucruri de care este bine sa tineti cont pentru a obtine unul din cele mai bune articole editoriale.

1. Stilul

Scoate-ti din minte toate detaliile pe care le stii despre produsele sau serviciile din afacerea ta si scrie ca si cum ai fi un observator. Asta inseamna sa folosesti persoana a – III a si sa scrii despre el sau despre ea, in loc sa scrii despre noi.

Concentreaza-te doar pe detalii care sunt relevante pentru poveste si rezista tentatiei de a umple textul cu mesaje de vanzare. Spune povestea intr-un mod in care sa mentina cititorul interesat si absorbit de subiect.

2. Titlul

Titlul este cel care atrage atentia, de aceea este foarte important cum se prezinta. Retine, titlul nu trebuie sa fie comercial, ca cel pe care il vezi in diverse reclame. Mai exact, acesta este un titlu de stiri si trebuie scris in acelasi stil cu cel din publicatia in care advertorialul tau va fi plasat.

3. Introducerea

Primul paragraf al advertorialului este locul care va atrage atentia si va convinge cititorul ca urmeaza sa citeasca ceva interesant si important. Aici vei prezenta problema care este de interes pentru cititorii tai si faptul ca esti pe cale sa divulgi solutia sau informatiile pe care acestia doresc sa le afle.

Pentru cititori, aceasta inseamna o problema rezolvata, o viata mai usoara si mai multa fericire!

4. Cuprinsul

Acum este momentul sa iti spui povestea. Aici ai doua obiective de urmarit:

1. Sa explici problema si sa prezinti solutia. Evita bombardarea cititorului cu texte de vanzare si prezinta cu intelepciune si tact solutia. Foloseste-te de imagini, citate, date statistice, marturii de la persoane reale, sfaturile si recomandarile expertilor.

2. Sa prezinti compania ta. Concentreaza-te prin a prezenta ceea ce te face sa fii leader de piata in nisa respectiva, ceea ce te face special. Nu plictisi cititorii cu istoricul firmei sau date de genul “Despre noi”. Lasa aceste informatii pe pagina web sau in pagina de prezentare a companiei.

5. Incheierea

Paragraful final trebuie sa-i spuna cititorului ce sa faca. Aici iti poti permite sa te indepartezi usor de stilul editorial si sa livrezi un puternic si convingator apel la actiune. Acesta poate fi descarcarea unei brosuri, abonarea la buletinul de stiri, vizita pe un site, plasarea unei comenzi, etc.

Aceasta este una din cele mai moderne si eficiente metode de publicitate online prin care iti poti face cunoscuta afacerea si serviciile sau produsele pe care le promovezi.

Promoveaza-te printr-o campanie de advertoriale

Acum, sa spunem ca vine seful tau si iti spune ca doreste o campanie de advertoriale pentru a promova lansarea ultimului produs din portofoliu. Cum vei proceda?

Ei bine, ai posibilitatea de a-ti scrie singur continutul advertorialelor si apoi sa contactezi publisheri pentru a le publica. In alegerea publisher-ului trebuie sa tii cont, in primul rand, de publicul tau tinta pentru ceea ce oferi. Asta ar putea fi o provocare pentru tine.

Sau, poti apela cu incredere la o agentie web profesionista care ofera servicii de publicitate prin advertoriale SEO in retelele celor mai importanti publisheri din Romania, cum este Oblyo Digital Agency. Mai multe informatii gasesti pe pagina web a agentiei sau poti suna la nr. de telefon: +40 (765) 953 645.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus