7 moduri istete pentru optimizarea SEO a site-lui tau

7 moduri istete pentru optimizarea SEO a site-lui tau

Daca ai un website, cu siguranta ai auzit despre SEO (Search Engine Optimization) si optimizarea acestuia pentru motoarele de cautare. Indiferent daca te ocupi personal de aceasta parte, sau apelezi la o agentie web care ofera servicii SEO profesionale, sunt cateva trucuri la care poti apela pentru a-ti ajuta site-ul sa capate mai multa vizibilitate si atractivitate, atat pe Google, cat si pe alte motoare de cautare.

Optimizarea SEO a website-lui

De fiecare data cand vorbim despre optimizarea SEO, ne referim la ambele aspecte ale optimizarii: SEO on-site si SEO off-site. La modul ideal, cele doua parti trebuiesc combinate si corelate astfel incat sa ajute la propulsarea site-lui in primele rezultate ale cautarii.

Optimizarea SEO on-site (sau on-page) se refera la optimizarea continutului de pe pagina web respectiva, structura URL-ului, plasarea cuvintelor cheie si densitatea acestora, codul html, etichetele meta. Acesti factori sunt accesibili si controlabili si despre ei vom discuta in continuare.

Optimizarea SEO off-site (sau off-page) se refera, in principal, la factori externi, cum ar fi: link-uri de referinta catre site, semnalele din social media, nivelul de autoritate si credibilitate al site-ului.

Sa vedem care sunt 7 moduri care, utilizate consecvent, te pot ajuta sa obtii un site optimizat pentru motoarele de cautare.

1. Utilizarea cuvintelor cheie in titlu

Cuvintele cheie sunt o modalitate prin care sunt atrasi tot mai multi vizitatori catre pagina ta web pentru a creste rata de click (CTR – Click-Through Rate). De asemenea, deoarece genereaza o curiozitate in mintea vizitatorului, ajuta la pastrarea si implicarea acestuia pe site. De aceea, este recomandat utilizarea cuvintelor cheie in titlu si in continut, de cel putin 2-3 ori.

2. Utilizarea descrierii meta

Metadescrierile sunt unul dintre instrumentele SERP (Search Engine Results Page) utilizate pentru a atrage mai multe vizite si click pe site. Acestea pot fi descrise ca fiind un scurt rezumat al continutului paginii web respective si joaca un rol important in indexarea acestora de catre Google. De aceea, este recomandat sa utilizezi descrieri unice pe toate paginile site-lui, care sa contina cuvintele cheie respective si, totodata, un indemn sau un buton de actiune (CTA – Call To Action). De asemenea, este foarte recomandat sa eviti utilizarea cuvintelor cheie din pagina de start in toate paginile site-lui.

3. Formatarea HTML

Atunci cand este structurat continutul unei pagini web, acesta poate arata ca un text cu titlu si subtitluri. Cuvintele cheie trebuie plasate in aceste locuri cu scopul de a defini un text cu importanta speciala. Elementele de formatare HTML (Hyper Text Mark-up Language) sunt utilizate pentru a spune motoarelor de cautare ca textul respectiv este semnificativ si acestea sunt: text cu caractere aldine, text cu caractere ingrosate, text subliniat, text mic, text taiat etc.

4. Optimizarea paginii de aterizare (Landing Page)

Optimizarea paginilor de aterizare (sau de destinatie) implica mai mult decat crearea unui design atractiv si plasarea unui formular de abonament sau un buton pentru descarcare. O pagina de aterizare neoptimizata corespunzator din punct de vedere SEO va atrage o rata de abandon crescuta din cauza ratei de respingere (bounce rate). Pentru a creste rata de conversie, fiecare pagina web trebuie sa fie optimizata pentru maxim 2-4 cuvinte cheie diferite.

5. URL-uri prietenoase si simple

URL-ul este adresa paginii pe care o vezi in browser atunci cand navighezi pe site. Vizitatorii pot fi intimidati de adresele URL extrem de lungi şi criptice, care contin putine cuvinte ce pot fi recunoscute. Un URL prietenos este scurt, format din litere, astfel incat sa poata fi citit si retinut cu usurinta, include cuvintele cheie care descriu continutul paginii. Vizitatorii pot fi intimidati de adresele URL extrem de lungi şi criptice, care contin putine cuvinte ce pot fi recunoscute.

6. Utilizarea hartilor de site XML

O harta a site-lui este un fișier XML care cuprinde toate URL-ul site-ului web. Rolul acesteia este de a permite motorului de cautare de a accesa site-ul intr-un mod inteligent. De aceea, este recomandat de a utiliza harta site-lui XML pentru a transmite motorului de cautare informatii despre ultimele pagini publicate, precum si alte actualizari si modificari ale acesteia.

7. Integrarea cu retelele sociale

Integrarea sociala este vazuta ca o platforma dinamica care permite construirea de relatii sociale si, totodata, cresterea vizibilitatii brandului. Orice angajament si interactiune in social media poate da un impuls pentru clasarea in top a paginii web. De aceea, este foarte important sa acorzi atentie optimizarii continutului cu scopul de a angaja vizitatorii in diverse interactiuni sociale si de a-i incuraja sa devina fani (si ambasadori) ai brandului tau. Bineinteles, nu uita sa plasezi butoanele pentru distribuire si like.

Servicii SEO profesionale

Se spune ca algoritmul motorului de cautare Google contine peste 200 de parametrii, iar acestia sunt intr-o continua schimbare si imbunatatire. In articolul de azi ne-am referit doar la o parte din acestia.

Daca iti doresti o pozitie respectabila in Google pentru website-ul tau, investitia in SEO este absolut necesara. Fie ca o faci cu resurse interne, fie ca apelezi la o echipa specializata, cum este cea de la Oblyo Digital, care ofera servicii SEO Bucuresti, aceasta te va ajuta sa atragi atentia vizitatorilor de a da click pe pagina ta si, intr-un final, de a-ti creste portofoliul de clienti online si profiturile obtinute.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus