SEO de ultim moment pentru sarbatori

SEO de ultim moment pentru sarbatori

Ok, deci pana acum nu prea ai facut nimic, insa esti preocupat de cum ai putea sa ridici traficul organic provenit din cautarile Google cu ocazia sarbatorilor. Desigur, este momentul ideal sa planifici strategia SEO pentru 2017, insa inca mai ai timp pentru cateva idei care sa te ajute sa inchei cat mai bine anul din punct de vedere SEO.

Cheia succesului acestor activitati de ultim moment este sa te centrezi pe ariile care pot oferi rezultate imediate. Desigur, nu luam aici in calcul strategiile de link building, de exemplu, pentru ca acestea presupun un efort sustinut si timp pentru a da rezultate. In schimb, ne vom ocupa de acele aspecte care fac diferenta… rapid.

Ca sa ne intelegem, luate separat, aceste tactici nu sunt menite sa te arunce in topul rezultatelor cautarilor in google dupa cuvintele cheie cele mai utilizate si cautate. Pentru asta trebuie sa lucrezi organizat si constat in timpul anului care vine. Aceste sfaturi pe care urmeaza sa ti le dau te vor ajuta cu cuvintele cheie de nisa, locale, compuse (fraze). Cum este o actiune de ultim moment, trebuie sa te multumesti cu ce se poate obtine asa si data viitoare sa actionezi strategic, din timp :).

Compania mea pe Google (Google My Business)

Poate ca nu a fi trebuit sa mentionez asta, in ideea ca toata lumea deja stie, insa trebuie s-o fac pentru ca este important. Asadar, este esential sa creezi, sa mentii si sa optimizezi pagina oficiala de Google a afacerii tale. Asta este vital pentru SEO local si iti aduce beneficii, indiferent de tipul de afacere pe care il detii.

– ii aminteste lui Google ca esti o companie a carei adresa este reala. Ai o prezenta fizica si asta te face mai credibil decat cei care nu au una;

– cautarea dupa numele brandului tau are sanse mai mari sa produca rezultate de tip Knowledge Graph care sa includa informatii din aceasta pagina de Google a companiei tale.

Daca nu ti se pare important, imagineaza-ti ca ca in rezultatele unei cautari dupa brandul tau apar anunturi de tip AdWords ale concurentilor.

Knowledge Graph va atrage insa privirile asupra companiei tale, cea care, de fapt, a si fost cautata.

In general, este nevoie de cateva ore pentru a-ti crea o pagina oficiala corecta a companiei tale pe Google, dar incepe „sa lucreze” pentru tine inca din primul moment. Pentru a te verifica, Google iti va trimite o carte postala la adresa fizica si va trebui sa introduci in pagina un cod de pe aceasta carte postala pentru a beneficia de toate avantajele si optiunile pe care Google le are pentru acest tip de pagini.

Odata ceruta, cartea postala ajunge de obicei in cateva zile, asa ca o poti solicita imediat dupa ce iti faci un cont aici.

Optimizarea titlurilor si a descrierilor

Titlurile au un impact direct asupra rezultatelor, descrierile, nu, insa este important sa fie optimizate si unele si altele pentru a creste numarul de click-uri

Asta inseamna ca ele contin cuvintele cheie si sunt scrise astfel incat atrag internautii in pagina ta.

Sa analizam un exemplu:

In calitate de parinte, cauti cele mai recente si mai grozave jocuri video pentru copilul tau adolescent cu ocazia sarbatorilor. Ce vei alege dintre:

Titlu anunt: Top 10 jocuri video pentru Craciun 2016 | GamerEmpire.info

Descriere: Gamer Empire ii provoaca pe pasionatii de jocuri video sa evalueze si sa voteze jocurile video de top din acest an pentru a-ti facilita alegerea cadoului de Craciun.

si

Titlu anunt: Cele mai bune jocuri video | Ultima Guardian, Titanfall 2, Pokemon Sun & Moon, Battlefield …

Descriere: Cele mai bune jocuri video de Craciun, incluzand Last Guardian, Titalfall 2, Pokemon O astfel & Moon, Battlefield 1, Call of Duty: Infinit Warfare, Skyrim, PS4, Xbox One.

Primul titlu e gandit sa atraga cumparatorii tinta (parintii care nu stiu exact ce sa cumpere) si se centreaza pe cuvintele cheie, iar pagina ar trebui sa iasa in topul cautarilor. Sunt pagini individuale pentru fiecare joc si consola, desigur, dar pagina pe care ajungi trebuie sa fie despre cele mai potrivite jocuri video pentru a fi daruite de Craciun.

Pagina s-ar plasa mai bine prin utilizarea mai concentrata a cuvintelor cheie si rata click-urilor a fi mai mare daca titlul si descrierea sunt facute sa se focuseze pe comunicarea solutiei celui care cauta, decat pe o lista de cuvinte cheie.

Focus invers pe cuvinte cheie

In timp ce in general cautarea de cuvinte cheie ar trebui sa inceapa cu fraze de top-nivel, acum mai avem aproximativ patru saptamani pentru a maximiza impactul de-a lungul sarbatorilor.

Presupunand ca citesti asta pentru ca ai tot amanat sa faci ceva pana acum, dar vrei sa obtii maxim de impact de la aceste sarbatori, este timpul sa incepi sa construiesti de jos in sus si prin asta inteleg sa incepi sa te uiti la cuvintele cheie de la sfarsitul listei.

Cand mai ai atat de putin timp pana la sarbatori, daca nu te regasesti in topul rezultatelor cautarilor dupa cuvantul „SEO” (sa zicem) daca stii ce sa faci este posibil sa te clasezi bine pe expresiile “servicii SEO Bucuresti” sau chiar “servicii SEO” (de exemplu).

Asadar, ideea este ca in loc sa tintesti la cuvintele cheie cele mai cautate si sa ratezi, mai bine te centrezi pe cuvinte cheie mai putin cautate (si pe care este concurenta mai mica) si sa maximizezi traficul cu ele.

Daca este vorba de o nisa anume, un brand sau oferi clientilor valuare adaugata, atunci gandeste-te la ce cuvinte cheie s-ar potrivi si centreaza-te pe ele. Poate nu vor fi glamuroase, dar te vor ajuta sa-ti platesti facturile si poate sa finantezi strategia SEO de la anul ca sa poti tinti si cuvintele cheie importate.

Optimizare de continut

Desigur ca se subintelege asta, de aceea am lasat-o la sfarsit. Totusi, o mentionez pentru importanta sa: revizuieste-ti continutul si clasificarile actuale. Acolo unde gasesti brese (continut neoptimizat), remediaza-le. Probabil ca in acest punct vei avea nevoie de o lista a tuturor paginilor (sau macar a paginilor de destinatie potentiale – landing pages) si revizuieste-le pentru a te asigura ca sunt optimizate corect pentru a tinti la cuvinte cheie cu care sa poti capata vizibilitate intr-o perioada atat de scurta.

Trebuie, de asemenea, sa-ti revizuiesti pozitia actuala in cautari (incepe cu Search Console) si sa te centrezi pe termenii care apar pe ultimul loc pe prima pagina sau pe primele locuri pe a doua pagina pentru a-i aduce mai repede in topul click-urilor.

Directii pentru 2017

Ianuarie este momentul perfect sa incepi strategia SEO pentru 2017. In timp ce acum esti atent la aceste masuri de ultim moment, la anul pe timpul asta vom discuta cum sa optimizezi conversiile pe site-ul tau care se situeaza foarte bine in rezultatele cautarilor si nu cum sa-l aduci acolo.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus