SEO si content marketing merg mana in mana

SEO si content marketing merg mana in mana

Intre SEO si marketingul prin continut exista o stransa legatura. Atunci cand ambele sunt perfectate de catre profesionisti, succesul este aproape garantat. De fapt, activitatile de SEO trebuie vazute ca un mod de a consolida activitatile specifice marketingului prin continut. Acest tip de abordare poate face diferenta dintre succes si ratare.

SEO nu inseamna numai cuvinte sau expresii cheie, iar marketingul prin continut e mai mult decat un text publicat online si scris in jurul cat mai multor cuvinte cheie pentru a atrage trafic.
De fapt, analiza cuvintelor cheie trebuie folosita ca o modalitate de a cunoaste mai bine nisa, nevoile, dorintele, preferintele, dar si problemele consumatorilor.

Practic, in jurul cuvantului/expresiei cheie prin care managerul site-ului doreste să se regasească în topul cautarilor Google, trebuie vazuta intentia cu care acest cuvant/expresie sunt folosite. Ce cauta cu adevarat posibilii cumparatori? Ce probleme doresc sa rezolve cumparand respectivul produs/serviciu? Ce ne spune aceasta cautare despre situatia si nevoile lor?

Astfel ca, odata ce se intelege intentia din spatele cautarii, poate fi creat continut relevant care sa cuprinda raspunsuri la aceste intrebari subintelese; iar asta va retine atentia, crescand sansele de vanzare.

Continutul creeaza relatii

Continutul nu trebuie doar sa se limiteze la un conglomerat de cuvinte cheie si la textele din jurul lor. Continutul trebuie sa comunice cu vizitatorii, astfel incat sa creeze o legatura intre acestia si produs/serviciu, intr-o forma in care sa rezoneze cu ei la un nivel mai profund
. Consumatorilor trebuie sa ne adresam pornind de la nivelul lor, caci de acolo, ghidandu-i si oferindu-le informatii si consultanta, incepe constructia unei relatii pe baza de incredere. Odata descoperite intentia si problemele lor, acest lucru ar trebuie sa fie relativ usor, prin utilizarea empatiei.

Fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba continut de calitate, cu informatii valoroase, care sa merite timp si atentie, si asta pentru ca scopul suprem al marketigului prin continut este sa fie memorabil si remarcabil, astfel incat sa fie imposibil de ignorat.

Content marketing + SEO = Magie!

Atunci cand SEO se integreaza intr-un continut inteligent, vizitatorii vor avea senzatia ca li s-au citit gandurile si asta pentru ca vor gasi exact ceea ce cauta. Desigur, nu este magie in adevaratul sens al cuvantului, ci rezultatul unei analize lucide si amanuntite a termenilor cautati, a traseului fiecarui vizitator pe site si a timpului petrecut aici, astfel incat sa se poata usor identifica un set de profile de consumatori, precum si tot mai multe date despre ceea ce acestia isi doresc.

Astfel se pot prezice posibilele lor intrebari, iar raspunsurile sa ii astepte in site, inca inainte ca acestea sa fie formulate. Cu alte cuvinte, folosind elemente de psihologie, consumatorii vor fi atrasi si vor fi facuti sa se simta bine si intelesi.

De aceea, cautarile consumatorilor sunt atat de importante. Cu cat sunt mai lungi, cu atat ele ofera o informatie mai exacta si mai detaliata despre acestia, informatie care permite construirea site-ului centrata pe livrarea de calitate si relevanta.

In concluzie, cerceteaza intentia consumatorului si modeleaza-ti continutul astfel incat sa iesi in intampinarea nevoilor sale. Iar asta presupune o stransa colaborare intre specialistii SEO si creatorii de marketing prin continut.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus