Blog de nișă? Începe-l în 5 pași.

Blog de nișă? Începe-l în 5 pași.

Un blog de nișă, sau blog nișat, este un blog extrem de concentrat. Cu alte cuvinte, tot conținutul publicat pe un blog de nișă este direct legat de un subiect îngust. Blogurile de nișă oferă o modalitate foarte bună pentru bloggerii mai mici să atragă cititori, să-și monetizeze blogurile și să-și modeleze succesul în blogosferă. Cei 5 pași pentru a începe un blog de nișă de mai jos vă vor ajuta.

1. Alege un subiect de care ești pasionat

Un blogger nișat trebuie să scrie despre un subiect îngust foarte mult. Asta înseamnă că ai nevoie de idei puternice, sentimente și gânduri despre acest subiect. Deși este cu siguranță posibil să legi teme mai largi cu subiecte diferite pe un blog nișat, cititorii fideli vor reveni pe blogul tău doar pentru a citi subiectele exclusive din nișa ta. Pentru a avea succes, ai nevoie să le furnizezi cititorilor ceea ce au nevoie, ceea ce caută. Dacă vei începe să te abați prea mult de la nișa aleasă, ei vor merge în altă parte pentru informațiile și conversația pe care o doresc și au nevoie.

2. Alege un subiect despre care știi multe și te bucură să citești și să te documentezi despre el

Cei mai buni bloggeri de nișă, știu multe despre subiectele lor. Aceștia ar putea fi experți în subiectul legat de blogurile lor de nișă, sau pot să se bucure de lectură, cercetare și de a învăța lucruri noi ca mai apoi să le discute pe blogurile lor cu propria lor voce și învățătură. Un blogger nișat poate fi de succes dacă urmează această cale. Cheia succesului este de a scrie cu inteligență, focalizare și pasiune. Vocea ta unică va face blogul nișat să iasă în evidență din mulțime.

3. Alege un subiect îngust și rămâi concentrat

Nișă înseamnă concentrare. Asta înseamnă că ai nevoie să alegi un subiect îngust și să rămâi concentrat la el, astfel încât să poți poziționa blogul tău ca un adevărat blog de nișă. De exemplu, decât să alegi să faci blogging despre un subiect larg, cum ar fi mașinile, ai putea alege un subiect de nișă, cum ar fi „dezvoltare personala”.

4. Ferește-te de nișele trend

Dacă dorești să creezi un blog de succes cu longevitate, atunci nu ar trebui să alegi un subiect de nișă, care este cald azi, dar ar putea dispărea în viitor. De exemplu, alegerea de a scrie despre un show de televiziune specific pe care dorești să-l faci cunoscut mulțimii, iar peste câtva timp să fie anulat - atunci ce se va întâmpla cu blogul tău? Cel mai probabil, traficul va încetini până când în cele din urmă o să dispară lăsându-te cu un blog cu zero șanse de revigorare. Asigură-te că subiectul pe care-l alegi poate rezista mult timp de acum înainte.

5. Cercetează cuvintele cheie și frazele de cuvinte cheie

Optimizarea frazelor de cuvinte pentru motoarele de căutare se referă la utilizarea de cuvinte cheie foarte specifice pentru blogul tău în scopul de a aduce trafic foarte direcționat. E greu să concurezi cu bloguri și site-uri web mari, cu buzunare adânci - și acest fapt este valabil și atunci când vorba de optimizarea pentru motoarele de căutare. De exemplu, ar fi foarte greu să concurezi cu site-uri mari pentru cuvintele cheie generale, cum ar fi „advertoriale”. Cu toate acestea, dacă alegi o frază de cuvinte cheie foarte orientate, care sunt strâns legate de conținutul blogului tău de nișă, cum ar fi „advertoriale seo”, atunci concurența ta este mai mică și traficul este mai bine direcționat. Ai nevoie de timp pentru a face cercetare de cuvinte cheie și să-ți optimizezi conținutul blogului pentru cele mai bune cuvinte cheie.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus