Internet Marketing pentru începători

Internet Marketing pentru începători

Articolul este scris doar pentru a înțelege termenul de marketing pe internet sau marketing online. Subiectul este dezbătut pe larg. Cu timpul voi încerca să acopăr în cel mai mic detaliu orice subiect legat de internet marketing.

Marketing-ul pe Internet pentru începători este oarecum un ..oximoron să explic asta. Acest lucru se datorează faptului că în timp ce, în teorie, conceptele din spatele marketing-ului pe Internet ar putea fi destul de simple, ei bine, atunci când vine vorba să execuți aceste strategii eficiente poate fi extrem de dificil. Marketing-ul pe Internet poate fi greu și pentru aceia care au destulă experiență. Cu acest articol voi încerca să explic conceptul de marketing pe Internet pentru începători și să vă prezint unele strategii de bază pentru a lansa propria campanie de marketing pe Internet pentru afacerea ta. Voi încerca să acopăr concepte, cum ar fi crearea unui site web, plasarea de anunțuri de tip banner, trimiterea de newslettere, orchestrarea unei campanii de email marketing și optimizarea site-ului tău pentru motoarele de căutare.

Primul pas spre a începe o campanie de marketing pe Internet este să-ți creezi propriul site web. Dacă nu ai un site web sau ai un site web prost conceput, ar trebui să iei în considerare crearea sau re-proiectarea a unui nou site pentru a te „mula” mai bine în mod adecvat la produsele de pe piață. Dacă nu ai experiență în web design, există o serie de software-uri care îți pot face treaba mai simplă și mai ușoară pentru a crea un site web funcțional. Cu toate acestea, angajarea unui web designer este utilă pentru că el poate face site-ul respectiv mult mai atractiv, funcțional și adecvat pentru produsele pe care ai de gând să le vinzi. El poate ajuta, de asemenea, să-ți includă mai multe caracteristici avansate pe site-ul tău.

Bannerele sunt o altă opțiune populară pentru a-ți promova afacerea pe Internet. Un banner este o reclamă care apare de obicei în partea de sus a unui site web, dar se poate include, de asemenea, bannere mici în alte locații. Bannerele de obicei includ imagini și texte care atrag utilizatorii de Internet să facă click pe anunț. Odată ce un utilizator face click pe anunț, acesta este direcționat către site-ul tău. Acest tip de publicitate poate fi foarte eficientă atunci când vă plasați banner-ul pe site-urile cu trafic ridicat; se poate atrage un public consistent care ar putea avea un interes legat de produsele pe care le oferi.

Trimiterea de newsletter poate fi, de asemenea, o parte a unei strategii eficiente de marketing pe Internet. Newsletter-ul este, în esență, un email ce poate conține o varietate de informații, inclusiv articole informative, teste utile, publicitate relevantă sau orice altă informație care este considerată utilia pentru destinatarii newsletter-ului. Importanța acestor newslettere este că acestea pot fi folosite ca instrumente de marketing care nu sunt văzute de către beneficiari ca fiind o reclamă. O modalitate subtilă să poți încorpora link-uri sau alte metode de vânzare în newsletter-ul pe care-l trimiți. Cu toate acestea, trebuie să ai grijă să păstrezi bunul simț și o referință minimă, astfel newsletter-ul nu va fi privit ca spam.

Campaniile de email marketing pot fi un alt aspect de succes a unei campanii de marketing pe Internet. Email marketing-ul presupune, în esență, trimiterea de email-uri la un grup de indivizi care ar putea fi interesați de produsele și serviciile tale. Atenție mare; evită trimiterea de email-uri nesolicitate, sunt și vor fi văzute ca spam. Mare grijă! O modalitate de a face email marketing este să trimiți email-uri doar utilizatorilor care au solicitat includerea/inscrierea pe o listă. Un alt mod de a face acest lucru este de a oferi valoare în email-uri, spre deosebire de a include doar reclame. Acest lucru poate fi realizat prin oferirea de sfaturi pertinente în email-uri și alte informații utile care pot fi de real interes pentru beneficiarii email-ului.

În cele din urmă, optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este un aspect critic pentru o campanie de marketing pe Internet. Motoarele de căutare indexează site-urile în funcție de calitatea și relevanța pentru anumiți termeni de căutare. Toți internauții apreciază efortul motoarelor de căutare atunci când se folosesc în scopul de a găsi cele mai bune site-uri, cele mai bune exemple de pe un anumit subiect. Acest lucru înseamnă că utilizatorii de Internet sunt de natură să viziteze doar site-urile care au rang-ul cel mai bun în motoarele de căutare. Prin urmare, dacă site-ul tău nu este găsit în rezultatele cât mai înalte din motoarele de căutare, vei pierde o mare sursă de trafic. Site-urile din topul clasamentului sunt în cea mai mare măsură să obțină mai mult trafic de la motoarele de căutare și toate site-urile care se încadrează pe prima pagină a rezultatelor motorului de căutare se vor bucura probabil de un anumit grad de succes.

Consumatorul este din ce în ce mai „mofturos”, se plictiseşte repede, trece de la zona offline la zona online şi vrea să ştie cât mai multe informaţii despre produse sau servicii, vrea păreri şi recenzii. Totul este într-o continuă schimbare: comportamentul consumatorilor, tehnologia, modalităţile de promovare, etc. Aşadar, brandurile ar trebui să se adapteze: Eyabo Macauley spunea la ICEEFEST că 80% dintre reclamele digitale sunt ignorate; bannerele sunt blocate de adblockers. Noile trenduri forţează brandurile să se folosească de poveşti – poveşti la scală largă, devenite virale cu ajutorul reţelelor de socializare: Facebook, Twitter, etc. Şi ce modalitate mai bună poate ajuta o afacere să îşi spună povestea şi să o facă virală? Advertorialele!

Cu toate acestea, mai sus ați citit un articol în care dezbat pe larg despre marketing-ul pe Internet. Ți s-a părut folositor? Simți nevoia că mai trebuie adăugat ceva? Eu te ascult!

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus