Cum să faci publicitate în comunitățile de social networking

Cum să faci publicitate în comunitățile de social networking

În zile noastre se pare că totul se învârte în jurul unei rețele de socializare. Suntem cu toții intrigaţi de ratele de adoptare exorbitante la rețelele de socializare precum MySpace, Facebook, Twitter, LinkedIn etc. Stăm relaxați și așteptăm să vedem cine se mai înscrie alături de noi în aceste rețele de socializare - să putem creea o mare famile sau un „partid”. Dar cum putem face publicitate la afecerea noastră, blogul nostru, pe o piață care ne interesează în mod corespunzător?

Trebuie să înțelegem publicul pe care-l vizăm la mai multe niveluri: demografic, psihografic, technografic, geografic, obiceiurile de utilizare ....și tot ce ține de utilizator. Trebuie să ne focusăm pe grupurile online, publicul online care este în concordanță cu ceea ce oferim noi. Trebuie să ai grijă de ceea ce vorbești pe alte site-uri/bloguri/forum-uri, rețele de socializare ș.a.m.d. Tot ceea ce spune în mediul online, se ia în considerare.

Trebuie să ne asigurăm că brand-ul pe care-l avem, este relevant din punct de vedere contextual cu vizitatorul pe care-l vizăm. La fel, trebuie să evaluezi unitățile de publicitate disponibile pentru tine, pentru zona ta, pentru publicul tău.

Să nu uităm un lucru important: social media este la fel ca și Vestul Sălbatic. Trebuie să fii atent la ceea ce se discută despre tine, despre ceea ce oferi. Nu ar trebui să-ți faci publicitate la brand-ul tău în locurile în care pot apărea limbaj vulgar și negativitate. Tot tu ai de pierdut!

Poți efectua oricând o campanie de publicitate în teste de aproximativ o lună, în cazul în care ești de acord să faci asta pentru brand-ul tău. Testează mai multe concepte creative și diferite tipuri de reclame pentru brand-ul tău.

Monitorizează, urmărește, analizează și optimiează-ți brand-ul pentru a câștiga cât mai multe click-uri în favoarea ta. Ce alte date poate accesa vizitatorul tău? Ce alte informații poți să oferi? Fii la curent cu numărul de descărcări (în caz că oferi ceva la download), fii cu ochii pe conversații, mențiunile care se fac despre tine și nu numai. Monitorizează tot ceea ce are legătură cu tine, cu numele tău, cu numele brand-ului în social media.

Ușor, nu?

Cristian Ionita
office@oblyo.ro
+40 (765) 953 645

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus