Ghid Pentru Rating De Calitate : Schimbări Majore Google

Ghid Pentru Rating De Calitate : Schimbări Majore Google

M-am gândit că ar fi util să vă prezint un Ghid pentru rating de calitate având în vedere că Google a modificat complet ghidul după care se orientează specialiştii care se ocupă de atribuirea de rating-uri pentru site-uri.

Nu este vorba de vreo actualizare a regulilor vechi, ci despre o modificare totală. Multe din noile reguli nici măcar nu seamănă cu regulile vechi, folosite de cei care au cunoştinţe SEO. Ghidul conţine noi informaţii asupra metodelor folosite de Google pentru a afişa rezultatele căutărilor dar şi asupra felului în care un site poate avea un rating de top.

Noua versiune (a 5-a) a apărut de doar 3 luni şi conform acesteia Google pune mai mult accent pe rezultatele knowledge graph style (despre care vom discuta mai încolo) care par să ia locul rezultatelor de căutare clasice ale Google, precum şi reputaţia, autoritatea, şi desigur reclamele de pe pagină (dacă este cazul).

Google pune acum accent pe site-urile care au un grad mare de expertiză, autoritate şi încredere. La aceşti algoritmi s-a lucrat foarte mult şi nu ar trebui să fie vreo surpriză pentru niciun webmaster.

Dar, fiţi fără grijă! În zilele ce urmează vom continua acest Ghid pentru rating de calitate şi vă vom învăţa cum să vă îmbunătăţiţi site-urile conform noilor reguli stabilite de Google.

Google face referire în noul ghid la lucrurile pe care advertiserii încearcă să le înghesuie într-o pagină web: ferestre pop-out, multe reclame şi prea puţin conţinut, reclame textuale întâlnite în navigarea pe pagină. Aspectul paginii poate fi afectat de toate acestea şi, prin urmare, rating-ul poate avea de suferit.

Google mai menţionează şi o tactică folosită de multe site-uri – inserarea reclamelor în mijlocul articolului separându-l astfel. Aceasta este folosită de site-urile mai multor ziare şi reviste şi dacă va deveni un factor cheie în atribuirea rating-ului, puteţi fi sigur că aceste site-uri vor formula plângeri (sau, în cel mi rău caz îşi vor taxa cititorii).

În cazul în care folosiţi reclame cu conţinut, ar fi o idee bună să restrângeţi numărul acestora la una singură, din moment ce specialiştii Google au o părere proastă despre site-urile unde utilizatorii trebuie să să facă slalom printre reclame pentru a citi conţinutul.

Dar cum rămâne cu cei care inserează link-uri care sunt de fapt reclame? Ei bine, şi asta s-ar putea să fie nevoie să fie regândită în curând.

E- A- T

Vă vorbeam despre faptul că specialiştii Google au modi cat regulile după care acordă un anumit rating unui site. În noul ghid se pune mare accent pe principiul e-a-t – şi aici nu este vorba despre englezescul to eat – a mânca, ci despre 3 cuvinte: expertise

(expertiză) + authoritativeness (autoritate) + thrustworthiness (nivel de încredere).

Lipsa e-a-t

Cei de la Google avertizează că lipsa acestor factori va duce la acordarea unui rating scăzut. Astfel, în funcţie de gradul în care aceşti factori lipsesc pagina va avea un rating destul de mic. Asta înseamnă că webmaster-ii trebuie să se asigure că site-urile vor trece de testul e-a-t.

De asemenea, experţii în atriburiea de rating-uri au fost avertizaţi cu privire la site-urile la care se poate contribui cu articole, precum forumurile şi site-uri care le permit utilizatorilor să contribuie cu articole. Aceste pagini ar putea suferi anumite carenţe pe partea de nivel de încredere (thrustworthniess). Acestea ind zise, sunt anumite tipuri de site-uri care primesc conţinut din partea utilizatorilor, de exemplu forumurile frecventate de experţi într-un anumit domeniu – experţi cu care cei de la Google vor încerca să coopereze pentru a determina nivelul de încredere al anumitor site-uri.

Ce face un expert?

Drept urmare a noilor fundamente e-a-t, Google a declarat că persoanele responsabile de atribuirea rating-urilor vor experinţi în diverse domenii. Cu toate acestea, nu toate domeniile pot avea un expert – este mai uşor să stabileşti cine este expert într-un domeniu ca medicina, decât într-unul precum hobby-urile.

Cei care acordă rating-uri vor trebui să asigure expertiza şi referitoare la viaţa de zi cu zi , inclusiv în domenii „Your Money or Your Life” (YML, în traducere mot-a-mot: banii sau viaţa) – fapt subliniat de ultima actualizare a acestui ghid. De pildă, forumurile de suport sunt o resursă importantă pentru cei care suferă de o anumită boală, din vreme ce pot lua legătura cu alte persoane care se confruntă cu aceeaşi problemă. Aceştia din urmă nu sunt neapărat medici, însă experienţa lor cu boala îi transformă în experţi. Cu toate acestea, sfaturile strict medicale trebuie să vină de la medici.

Pentru cei care se ocupă de partea SEO a unui site va extrem de important să stabilească nivelul de autoritate şi expertiză a celor care se ocupă de redactarea articolelor. Toţi ne dorim ca oamenii să aibă încredere în site-ul nostru, asta fără a mai menţiona accentul pe care îl pune Google pe factorii e-a-t despre care am vorbit în acest articol, deci trebuie să avem mare grijă cu privire la calitatea conţinutului

Knowledge Graphs

Noul ghid pentru rating de la Google conţine foarte multe pagini dedicate Knowledge Graphs. Cei care se ocupă de atriburiea ratingului îşi dedică o bucată bună din timp atribuirii de rating-uri pentru aceste „gra ce de cunoaştere/ştiinţă” (cum s-ar traduce mot-a-mot acest termen).

Dacă vă întrebaţi la ce foloseste Knowledge Graphs, ei bine, a aţi că aceşta reprezintă o bază de cunoştinţe folosită de Google pentru a îşi îmbunătăţi rezultatele oferite printr-o căutare sistematică folosind informaţii din mai multe surse. Knowledge Graphs a fost introduse încă din 2012. Acesta oferă informaţii detaliate şi structurate referitoare la subiect, pe lângă o listă de link-uri către alte site-uri. Scopul lui este acela de a abilita utilizatorii să găsească informaţia căutată fără a mai avea nevoie să navigheze pe alte site-uri în căutarea acesteia.

În versiunile anterioare, Google folosea două modalităţi pentur a diferenţia între două tipuri diferite de informaţie: Title Link Result Block (TLRB) şi No Title Link Result Block (NTRLB). Primul, arăta un titlu pe care se putea da click pe când cel de-al doilea nu prezenta această opţiune.

De asemenea, Google le cere angajaţilor care se ocupă de atribuirea rating-ului să speci ce un rating vital pentru TLRB care va furniza toate informaţiile pertinente căutării pe pagina de destinaţie TLRB. Acest lucru ne indică (încă o dată) că Google investeşte multe resurse în realizarea de knwoledge graphs – spre încântara celor care efectuează căutari, dar nu şi spre a webmasterilor.

Reclame

În vreme ce se încearcă diminuarea rezultatelor de căutare care duc spre site-uri cu multe reclame, versiunile mai vechi ale ghidului pentru rating nu puneau prea mult accent pe astfel de site-uri decât dacă reclamele erau înşelătoare sau puteau catalogate drept spam. Acum, cei care se ocupă de atribuirea ratingului trebuie să veri ce reclamele de pe site-uri şi stabilească dacă sunt sau nu prea multe.

Google face referire în special la acele site-uri pline de reclame în partea de sus în care, pentur a ajunge la conţinut trebuie să dai scroll pentru a ajunge la informaţia reală de pe site – atât de mult încât ai impresia că nici nu e altceva pe site. Acelaşi lucru se aplică şi pentru reclamele care arată ca link-uri de navigare sau conţinut secundar.

Acesta este total opusul lucrului pe care Adsense le cere utilizatorilor – poate nu în extrema în care trebuie să dai scroll până te plictiseşti pentru a ajunge la conţinut, însă aceştia le amintesc în mod constant utilizatorilor că pot adăuga reclame adiţionale sau le pot înlocui pe cele mici cu unele mai mari.

Cei de la Google, de asemenea, menţionează că o pagină ar trebui să primească cel mai mic rating dacă celui care se ocupă de atriburiea acestuia i se pare că design-ul paginii înceacă să îl manipuleze pe utilizator pentur a da click pe reclame sau link-uri de download.

Concluzia este simplă: aveţi grijă la numărul de reclame si la poziţionarea lor .

Conţinut Suplimentar

Daca ghidurile pentru rating anterioare se bazau pe conţinutul principal al unui site, menţionând de conţinutul suplimentar doar în treacăt, acum accentul nu se pune doar pe conţinutul suplimentar ci şi pe clasi carea acestuia. S-au dus zilele în care aveai o pagină de calitate doar pentru că aveai foarte mult conţinut de acest tip.
În vreme ce majoritatea consideră acest tip de conţinut strict legat de navigare şi poate footer-ul unei pagini, Google acum vrea ca specialiştii care se ocupă cu atribuirea rating-ului să se uite la alte tipuri de conţinut secundar, îndeosebi pe acela care are legătură cu conţinutul relaţionat (related content) de pe acel site.
Calitatea acestui conţinut este mult mai importantă acum. Înainte, Google categorisea conţinutul suplimentar în 2 moduri: videoclipuri adiţionale pe o pagină referitoare la o emisiune TV sau anumţi factori destul de importanţi pentru un site culinar cum ar opţinuea de a descărca şi printa reţete, recenzii, valori nutriţionale (de pildă). Acum, Google distinge între mai multe tipuri de astfel de conţinut şi îl consideră un factor determinant în stabiliriea rating-ului unei pagini.

Conţinut suplimentar de calitate.

În viziunea celor de la Google, un conţinut suplimentar de calitate nu include doar lucrurile menţionate în paragraful anterior ci şi acele modele similare ale unui obiect de pe un site de shopping online, abilitatea de a multiplica o reţetă. Conţinutul suplimentar ar trebui să evidenţieze pagini de o calitate superioară.

Cum determină cei de la Google că un anumit conţinut este secundar? Orice nu poate considerat conţinut principal sau reclamă. Cu toate acestea, şi conţinutul secundar este considerat important când vine vorba de experienţa de navigare pe acel site.

Google nu susţine că unele pagini web pot să nu aibă conţinut secundar, şi nici că acestea nu sunt pagini de calitate (mai ales în cazul site-urilor locale sau aparţinând unei comunităţi) deşi pentru anumite tipuri de site-uri acesta este recomandat.

Conţinut suplimentar negativ

Google anunţa că folosirea reclamelor înşelătoare şi a paginilor foarte încărcate cu reclame ca ind supuse algoritmului layout- ului. Acum, aceştia consideră că orice pagină cu un conţinut suplimentar de proastă calitate merită să primească un rating scăzut. În primul rând, aceştia avertizează cu privire la plasarea de reclame care pot confundate de cititorii site-ului drept link-uri către alte postări de pe site-ul respectiv. În plus, reclamele plasate sub un header cu titlul Top Posts (sau altul similar) este împotriva politici AdSense chiar dacă astfel de practici sunt întâlnite.

Ce este de reţinut? În cazul în care conţinutul secundar nu este de folos sau distrage vizitatorul, site-ul cel mai probabil va primi un rating de calitate scăzut.

Aspectul paginii

Google face referire în noul ghid la lucrurile pe care advertiserii încearcă să le înghesuie într-o pagină web: ferestre pop-out, multe reclame şi prea puţin conţinut, reclame textuale întâlnite în navigarea pe pagină. Aspectul paginii poate afectat de toate acestea şi, prin urmare, rating-ul poate avea de suferit.

Google mai menţionează şi o tactică folosită de multe site-uri – inserarea reclamelor în mijlocul articolului separându-l astfel. Aceasta este folosită de site-urile mai multor ziare şi reviste şi dacă va deveni un factor cheie în atribuirea rating-ului, puteţi sigur că aceste site-uri vor formula plângeri (sau, în cel mi rău caz îşi vor taxa cititorii).

În cazul în care folosiţi reclame cu conţinut, ar o idee bună să restrângeţi numărul acestora la una singură, din moment ce specialiştii Google au o părere proastă despre site-urile unde utilizatorii trebuie să să facă slalom printre reclame pentru a citi conţinutul.

Dar cum rămâne cu cei care inserează link-uri care sunt de fapt reclame? Ei bine, şi asta s-ar putea să e nevoie să e regândită în curând.

Shopping online

Google are o listă specială de criterii pentru a determina dacă un site este unul comercial sau nu. De pildă, pe multe site-uri care se ocupă cu astfel de activităţi nu există posibilitatea de a crea un wish list (listă cu produsele dorite), un registru pentru cadouri sau un forum al utilizatorilor. Mulţi dintre cei care se ocupau cu optimizarea SEO pentru astfel de site-uri, însă, le considerau necesare deoarece în vechiul ghid acestea erau menţionate pe lista de criterii.

În noul ghid, aceste elemente au fost eliminate. În schimb, angajaţii Google care se ocupă cu atribuirea rating-ului trebuie să veri ce dacă site-ul de shopping online conţine o pagină de contact, informaţii privind schimbul sau returnarea obiectelor. Acest lucru este mult mai avantajos pentru site-urile mai mici care nu dispuneau e de buget, e de cunoştinţele tehnice sau pur şi simplu nu aveau nevoie de anumite lucruri menţionate iniţial pe lista celor de la Google.

Q&A

În cazul forumurilor şi al site-urilor Q&A, cei care se ocupă cu atribuirea rating-ului trebuie să determine nu doar expertiza site- ului în sine ci şi pe cea a participanţilor la secvenţa de discuţii

analizată. De asemenea, trebuie să aibă vadă dacă se mai adaugă noi răspunsuri, dacă la discuţie participă mulţi oameni şi dacă se deviază de la subiect.
Multe site-uri Q&A sunt văzute ca având o calitate slabă şi ind pline de lucruri fără sens, cei de la Google avertizează că nu trebuie să generalizăm.Q&A fără răspuns, totuşi...

Cu toţii am ajuns pe site-uri de tip Q&A doar pentru a descoperi că nu există răspuns pentru acea întrebare (chiar dacă a fost postată acum câţiva ani) sau că răspunsul este ascuns în spatele unui paywall2. Astfel de pagini sunt considerate de Google ca ind de calitate joasă.

Acest lucru era menţionat şi în vechile reguli, însă acum au înlăturat partea în care se menţiona că răspunsurile care nu sunt bune vor duce la acordarea unui rating de calitate slab - probabil au eliminat asta deoarece sună oarecum logic că nu e bine să oferi un răspuns nefolositor.

NOTE

1Q&A = întrebare şi răspuns

2paywall = un sistem care previne vizualizarea unei pagini, sau a unei porţiuni dintr-o pagină fără a plăti

Site-urile afiliate

În mod curios, referirea la site-urile afiliate a fost scoasă din noul ghid. În cel vechi, Google avertiza în legătură cu site-urile afiliate cu un rating scăzut şi stabilea modul în care cei care se ocupă cu atribuirea rating-ului puteau determina dacă un site este afiliat altuia.

Oare, cei de de la Google au încredere în modul în care ei atribuie rating-uri site-urilor a afiliate? Nu prea se pare, mai ales în anumite spaţii competitive. Panda a contribuit într-adevăr la o mai bună acordare a rating-ului pentru site-urile afiliate, cel puţin pentru cele de care se ocupă de SEO persoane mai puţin experimentate. Însă, faptul că au eliminat avertizarea pare să dea de înţeles că Google consideră că paginile afiliate care sunt spam sunt de domeniul trecutului şi nu primesc un rank întotdeauna, că site- urile slabe vor primi un rating scăzut chiar dacă sunt afiliate unor site-uri de calitate.

Reputaţia

Reputaţia unui website este mult mai menţionată în noul ghid şi este clar că Google pune un accent mai mare pe acesta decât înainte.

Desigur, webmasterii trbeuie să ia în considerare şi faptul că reputaţia va deveni mai importantă şi în algoritmul de căutare din vreme ce Google vrea ca aceasta să e luată serios în considerare pentru atribuirea rating-ului. Deşi Google spune că anagajaţii care se ocupă de atribuirea unui rating nu determină rezultatele unei căutări, pe măsură ce ghidul de actualizează se modi că şi impactul pe care îl are rating-ul.
Google avertizează totuşi că o afacere mică/locală sau o comunitate ori organizaţie poate avea un rating mic deoarece prezenţa lor pe web este slabă. Însă, Google se aşteaptă acum să găsească informaţii referitoare la reputaţia afacerilor sau organizaţiilor mari.

Mai ales, este important de ştiut că un site cu o reputaţie proastă nu va primi niciodată un rating mare. Cei care se ocupă de atribuirea rating-ului vor trebui să acorde rating-ul cel mai scăzut oricărei pagini despre care sunt dovezi su ciente de comportament fraudulos sau rău-voitor.

Accentul mai mare pus pe reputaţie pentru un rating de calitate, poate un semn că reputaţia poate şi ea adăugată în algoritmul de căutare sau poate vom vedea o nouă penalizare pentru site- urile cu o reputaţie negativă.

Paginile About şi Contact

Înainte, Google dorea ca paginile care se ocupau cu subiecte tip YMYL1 să aibă neapărat şi o pagină About şi una de contact sau să ofere informaţii referioare la persoana responsabilă de mentenenţa site-ului şi de publicarea articolelor.
Acum, Google vrea acest lucru de la toate website-urile. Dacă aveţi un site care conţne strict informaţie şi nu aveaţi aceste pagini este de recomandat să le creaţi. Cu toate acestea siteurile non-YMYL pot primi un rating ridicat doar menţionând o simplă adresă de e-mail.

Totuşi este un semn bun că Google doreşte să pună mai mult accent pe acest lucru, care este clar un semn al unui website de calitate.
Notă

1YMYL = Your Money or Your Life - termen folosit pentru a denumi pagini care tratează subiecte precum viitorul financiar şi bunăstarea.

Alte informaţii utile (1)

Iată că aproape am ajuns la nalul ghidului nostru pentru rating de calitate. Astăzi, vă vom prezenta alte lucruri care trebuie avute în vedere odată cu schimbările impuse de Google (iar lista va continua şi mâine, în ultimul episod)

1. Inline advertising

Dacă încă vă mai număraţi printre cei care folosesc inline advertising, ei bine a aţi că zilele sale sunt numărate. Google consideră că această metodă de advertising distrage cititorul de la conţinutul principal şi îngreunând citirea textului.
Pentru cei care nu ştiu, metoda inline advertising presupune acele link-uri sublinate care, în momentul în care treci cu mouse-ul peste ele apare o reclamă de tip pop-out. În ultimii ani această metodă a pierdut din popularitate şi a devenit caracteristică paginilor care conţin spam.

2. Spam

Şi că tot am ajuns la capitolul spam ... este foarte interesant faptul că în noul ghid toate referinţele asupra acestui subiect au fost eliminate. Vechea variantă conţinea secţiuni referitoare la metodele de veri care, la semni caţie, etc. În noul ghid, singura referinţă făcută priveşte site-urile (sau forumurile) cu multe comentarii ce pot catalogate drept spam.

3. Cloaking

Cloaking reprezintă acea situaţia când conţinutul prezentat utilizatorilor este diferit faţă de cel prezentat către Googlebot (adică, noi căutăm p Google ceva, intrăm pe un site crezând că ne duce la ceea ce dorim şi de fapt pagina a şează altceva). În noul ghid, şi referinţele asupra acestei metode de a induce în eroare au fost eliminate.

4. Conţinut menit să distragă atenţia

Încă un subiect eliminat din noul ghid este acela referitor la "alte tipuri de conţinut menite să distragă atenţia" . Singurul motiv pentru acesta pare să e faptul că Google consideră alte tipuri de conţinut creat pentru astfel de scopuri ca ind mai degrabă conţinut secundar care, oricum, este speci c paginilor care ar putea primi un rating scăzut - în special în cazul în care acest
conţinut secundar este format din reclame sub o fromă sau alta.

Alte informaţii utile (2)

În ultima postare din seria ghidului pentru rating de calitate vom mai prezenta alte câteva lucruri importante care trebuiesc avute în vedere. Ce mai trebuie ştiut? Fiţi atenţi aici!

1. Pagini cu o calitate slabă

În vechiul ghid era stipulat faptul că paginile cu o calitate slabă pot considerate acceptabile pentru utilizatori decât în cazul în care nu există pagini de o calitate superioară referitoare la acel subiect. Însă această regulă fost eliminată. Oare Google consideră că există o pagine de calitate superioară pentru orice pagină slabă? Probabil.
Însă, în mod cert aceştia nu doresc ca ratinguri ridicate să e acordate astfel creând confuzie doar pentru că nu există o pagină de o calitate mai bună.

2. Lipsa de sens

Google consideră că toate „aiurelile” şi paginile auto-generate sunt lipsite de sens şi ar trebui să primească un rating scăzut!

3. Text ascuns

Google le cerea înainte celor care se ocupă de atribuirea rating- urilor să investigheze orice spaţiu alb din dreapta sau din colţul cel mai de jos al unei pagini dacă nu îşi aveau rostul sau să folosească Ctrl+A (pentru a selecta tot textul) sau să dezabiliteze CSS-ul şi/sau javascript-ul pentru a identi ca orice text ascuns. Acum nu li se mai cere asta, deoarece Google poate depista acum aceste lucruri algoritmic.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus