Cum să scrii un elevator pitch (discurs) pentru blog-ul tău

Cum să scrii un elevator pitch (discurs) pentru blog-ul tău

Astăzi vom dezvolta un elevator pitch pentru blog-ul tău. Să vedem despre ce este vorba cu acest elevator pitch.

Ce este un elevator pitch?

Un elevator pitch este un discurs sau o prezentare generală pentru un produs, serviciu, sau proiect. Elevator pitch poate fi livrat într-un interval foarte scurt (de exemplu, 30 de secunde sau 100-150 cuvinte).

Mulţi afacerişti şi cursurile de auto-imbunătăţire predă elevilor cursuri de dezvoltare a unui elevator pitch pentru afacerea lor (sau chiar pentru ei înşişi). Ideea este de a avea ceva scurt şi ascuţit care poate spune despre tine şi proiectul tău atunci când se iveşte ocazia, în loc de o eplicaţie vagă şi posibilitatea de a nu impresiona ascultătorul.

Elevator pitch are două obiective:

  • comunică ceea ce faci.
  • atrage persoana respectivă să-şi dorească să ştie mai multe.

Elevator pitch pentru bloggeri

În timp ce ideea unui elevator pitch este, de obicei, încurajarea antreprenorilor la început de drum pentru a căuta investitori, şi elevator pitch-ul pentru blog-ul tău este, de asemenea, o mişcare inteligentă.

Unul dintre cele mai importante motive pentru a face acest exerciţiu este să forţeze blogger-ul să gândească adânc despre el şi propriul blog, şi să-şi focuseze mintea pe lucrurile care le pot face cu adevărat. Dacă nu ai o idee clară despre ceea ce este blog-ul tău, e puţin probabil ca orcine altcineva să fie capabil să obţină o idee clară despre blog-ul tău.

Ştiind despre ce este blog-ul tău vă va ajuta să dezvoltaţi fiecare aspect al acestuia, inclusiv:

  • scrierea de conţinut bun
  • promovarea şi găsirea cititorilor
  • optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)
  • crearea de reţele cu alţi bloggeri
  • axarea pe domeniul care te atrage
  • design ...şi lista poate continua.

Alte motive pentru dezvoltarea unui elevator pitch

Desigur, având un elevator pitch veţi beneficia în mai multe moduri. Un elevator pitch este un mod genial de a comunica cititorilor, bloggerilor, potenţialii parteneri, mass-media, agenţii de publicitate şi chiar prietenii şi membrilor de familie despre ce este blog-ul tău, ce se include în el.

După ce v-aţi creat elevator pitch-ul (discursul) pentru blog-ul vostru, nu există o limită unde să-l puteţi folosi.

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le ai în minte:

Sloganul blog-ului: Având un slogan scurt, şi descriptiv pentru blog-ul tău poate fi o tehnică puternică pentru a comunica rapid cititorilor despre ce este vorba în blog.

Pagina "About": Vizitatorii noi pe blog tind să se îngrămădească spre pagina "About" a blog-ului. Un loc ideal pentru a comunica cititorilor despre blog, despre tine, motivele pentru care ar trebui să se aboneze şi să se întoarcă din nou şi din nou pe blog.

Pitching la mass-media: Unul dintre lucrurile pe care le-am observat la mulţi jurnalişti este că aceştia sunt oameni foarte ocupaţi, care în mod constant sunt inclinaţi spre poveşti. Greşit! Având un mesaj eficient, concis vă poate ajuta să vă remarcaţi, şi jurnaliştii vor avea un motiv în plus pentru a vă asculta.

Semnatură în email: Mulţi oameni au link-uri către blog-urile lor în email, dar un link poate fi oarecum lipsit de importanţă. De ce să nu adăugaţi un elevator pitch? În mod similar, semnăturile în forumuri poate fi un loc bun pentru a include o scurtă descriere a ceea ce faci, pentru a motiva oamenii să-ţi verifice blog-ul.

Profile social media: Acelaşi lucru de mai sus este valabil pentru toate profilurile social media.

Unde altundeva mai pot folosi un elevator pitch?

Sunt sigur că există o mulţime de oportunităţi. Simţiţi-vă liberi să share-uiţi şi în alte locuri discursul (elevator pitch) despre blog-ul vostru.

Cum să scrii un elevator pitch pentru blog-ul tău:

  1. Rezolvă o problemă sau o nevoie: Îmi plac foarte mult blog-urile care îndeplinesc problemele şi nevoile mele. Problema nu trebuie să fie una mare (cum ar fi pacea mondială), dar trebuie să încercaţi să găsiţi o soluţie pentru care oamenii au nevoie de la un anumit nivel.

  2. Defineşte publicul tău: Pentru cine e blog-ul tău?
    Dacă blog-ul tău vizează un anumit punct demografic sau un tip de persoană, menţine acei oameni cu discursul tău pe blog. Dacă blog-ul este destinat adolescenţilor, nu dezvolta un subiect dedicat pensionarilor.

  3. Fii clar! Nu lăsaţi cititorii să desluşească ceea ce aţi scris, sau se înţeleagă jargoanele pe care le foloseşti. Fii clar atunci când scrii.

  4. Fii scurt! Oamenii sunt limitaţi şi au o capacitatea redusă când vine vorba de informaţii. Treci la subiect, elimină cuvintele inutile, şi fii energic!

  5. Fii diferit! Foloseşte umorul, pozele haioase pentru a atrage atenţia celor care vor să te citească.

  6. Fii intrigant! Discursul este puţin probabil să convertiţi toţi oamenii în cititori fideli, fii deschis la alte provocări, află mai multe. Dezvoltă un subiect amplu.

  7. Luaţi în considerare folosirea întrebărilor. Puneţi întrebări - chiar şi retorice - în discurs.

Acestea sunt câteva gânduri care-mi trec acum prin minte pentru un discurs. Ce ai mai adăuga? Poate că unii dintre voi ştiaţi deja, dar sper că pe unii dintre voi acest articol v-a ajutat cu adevărat.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus