Promovarea pe bloguri și beneficiile ei

Promovarea pe bloguri și beneficiile ei

Când ești la început de drum în ceea ce privește lansarea unui produs, serviciu sau chiar construirea unui brand personal, este necesar să apelezi la cele mai utile modalități pentru a câștiga cât mai multă vizibilitate. Putem spune că promovarea este mama publicității, iar o imagine nu se construiește ușor. Acest lucru nu se aplică doar în cazul în care ești la început de drum, ci de fiecare dată când dorești să te promovezi sau să promovezi ceva.

Există mai multe metode de a-ți face publicitate. Printre cele mai cunoscute și folosite metode de promovare se numără promovarea prin intermediul rețelelor de socializare (Facebook Ads, Google+, Twitter, etc) și promovarea pe bloguri.

De fapt, promovarea în mediul online este foarte avantajoasă și are un impact mare, fie că vorbim de promovarea pe bloguri sau pe rețelele de socializare. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea oamenilor utilizează zilnic Internetul atât în scopuri profesionale, cât și în scopuri personale.

Folosim Internetul când avem de finalizat un task pentru locul de muncă, îl folosim când suntem acasă și dorim să ne relaxăm cu un film, în folosim chiar și atunci când dorim să comunicăm cu ceilalți sau să facem cumpărături și să studiem produsele (ceea ce evidențiază utilitatea promovării pe bloguri).

Tocmai de aceea o vizibilitate cât mai mare a produsului reprezintă un mare plus. Acest avantaj îl poți obține în urma promovării pe bloguri a produsului sau serviciului, în special în cazul în care apelezi la promovarea pe bloguri populare, cu o vizibilitate mare. Popularitatea blogului aduce un plus de popularitate și produsului sau serviciului promovat.

Un alt avantaj al promovării pe bloguri este credibilitatea, în special în cazul produselor sau serviciilor. De cele mai multe ori, înainte de a cumpăra un produs, tindem să cerem cât mai multe păreri legate de acel produs. La fel și în cazul serviciilor, tindem să cerem recomandări înainte de a apela la serviciile unei persoane.

Ce recomandări și sugestii caută clienții? De obicei pe cele mai plauzibile, fiind sceptici în cazul reclamelor publicitare clasice, care oricum sunt menite să evidențieze doar latura pozitivă. Cumpărătorii sunt în general interesați de păreri obiective ale oamenilor ce au încercat produsul sau serviciul cu pricina.

Organizarea unor campanii cu bloggeri unde aceștia primesc spre testare produsul reprezintă o bună metodă de promovare. Recenziile sunt mai plauzibile și mai obiective decât cele din reclamele publicitare, ele fiind totodată și la îndemână. Mai mult decât atât, imaginea și plauzibilitatea bloggerului respectiv în online are un impact pozitiv și asupra produsului dumneavoastră, ceea ce constituie încă un avantaj al promovării pe bloguri. Bloggerul testează produsul și scrie o recenzie prin care îl recomandă într-un articol pe care mai apoi îl distribuie prin intermediul rețelelor de socializare, acesta devenind accesibil pentru numeroși cititori.

Accesibilitatea este, de fapt, un alt avantaj al promovării pe bloguri. Cea mai rapidă și de succes modalitate din zilele noastre prin care poți ajunge la potențialii clienți este prin intermediul rețelelor de socializare. S-a constatat că petrecem surprinzător de mult timp pe Facebook, iar pe zi ce trece ne lăsăm tot mai mult influențați de această rețea de socializare ce s-a transformat într-o unealtă.

Un simplu share poate ajunge la zeci de oameni, iar o mică investiție în Facebook Ads îți poate atrage și mai mulți cumpărători. Astfel, poți ajunge la potențialii clienți în timp ce ei îmbină utilul cu plăcutul, fapt ce nu necesită o investiție exagerată din partea ta. De asemenea, nu trebuie neglijate nici alte rețele de socializare precum Google+ sau Twitter, care vă pot aduce și mai mulți vizitatori.

Bineînțeles că timpul, banii și antenția investită într-o campanie de promovare pe bloguri au un aport important în ceea ce privește obținerea rezultatelor de succes, însă a-ți construi o imagine și a-ți face publicitate prin intermediul blogurilor este mai puțin costisitor și poate avea un impact mai mare decât o reclamă televizată sau un afiș gigantic plasat pe un panou.

Acestea fiind spuse, promovarea este necesară când vine vorba de succesul în vânzări al unui produs sau al unui serviciu și mai ales când dorești să îți construiești un brand personal. Există numeroase modalități de promovare, cele mai accesibile și populare fiind promovarea prin bloguri și prin rețelele de socializare. Tot ce vă rămâne de făcut este să găsiți metoda care să vi se potrivească.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus