Povestește-mi afacera ta

Povestește-mi afacera ta

Din timpuri preistorice, oamenii au folosit arta de a povesti pentru a comunica. Oamenii cavernelor au desenat imagini pe pereții peșterilor ilustrând vânătoarea și alte fapte mari. Ca limbaj dezvoltat, tradiția orală a început, atunci când oamenii au început să povestească și să repovestească aceeași poveste pentru a comunica mai departe istoria și valorile sale. Și apoi, pentru a ne ajuta mințile uituce, am găsit modalități de a păstra aceste povești pe piatră, hârtie și în cele din urmă pe cale elctronică.

Există o mulțime de povești care oferă o valoare de divertisment pur, dar de cele mai multe ori aceste povești se străduiesc să ne învețe ceva, fie că este vorba de o lecție reală, sau istoria noastră, sau, poate, condiția umană. Dacă te gândești la unul dintre filmele pe care l-ai văzut cu mulți ani în urmă, îți poți aminti în continuare despre ce a fost vorba în film și te bucuri – oare nu a fost o lecție acolo care a rămas cu tine pe tot acest timp parcurs?

Îți amintești, „Toto, am un sentiment că nu mai suntem în Kansas”. Sigur că îți amintești, asta e din Vrăjitorul din Oz! Dorothy are o experiență după ce casa ei a fost lovită de o tornadă – experiența ei o învață cum să iubească și cum să prețuiască oamenii pe care îi are în viața ei.

Ideea este, cei care au povești minunate ne ating și ne învață ceva. Ce se întâmplă dacă ai putea face asta și pentru clienții tăi?

Una dintre cele mai eficiente scopuri pentru un blog de afaceri este povestea. Poți spune povești despre clienții, produsele și serviciile tale, dar una dintre cele mai bune idei este de a spune despre afacerea ta actuală. Dar cum ar arăta această poveste despre afacerea ta? Îți pot arăta 6 tipuri diferite de povești pe care le poți spune, precum și unele sfaturi generale despre cum poți să fii un mare povestitor.

Povestește despre cum ai început afacerea ta

Unele dintre poveștile clasice sunt poveștile despre istoria afacerii tale. Probabil că ai deja un rezumat despre modul cum ai pornit afacerea ta în pagina „despre”, dar oferă-ți mai mult timp pentru a scrie unele povești specifice, va fi distractiv pentru tine și foarte interesant pentru unii dintre cititorii tăi. Chiar dacă ești la început, poți împărtăși unele dintre cele mai interesante povești și provocări cu care te confrunți la început, sau ce experiențe în viață te-au condus să decizi să intri în această industrie, în primul rând. Ce te inspiră?

Povestește despre cum lucrezi

Dacă ești consultant în afaceri sau furnizezi un alt tip de serviciu, potențialii clienți sunt întotdeauna curioși și întrebători cum o să fie dacă lucrează cu tine. Poți aborda acest subiect cu ei, scăpându-i de preocupări prin oferirea de povești bogate și autentice. Un exemplu clasic este să oferi un studiu de caz de la un client și un proiect. Poți detalia cu ce probleme și provocări s-au confruntat și cum ai rezolvat cu ei. Trebuie să fii deschis cu potențialul client pentru a se familiariza cu tine, pentru a ajunge să te cunoască și nu în ultimul rând, să aibă încredere în tine.

Povești care te învață

Unele dintre cele mai bune povești sunt cele care includ o lecție. Aesop a fost un maestru la țesut povești simple, cu lecții pe care cititorul ar trebui să le aibe la inimă, cum ar fi problema cu minciuna. În mod similar, folosiți o poveste pentru a vă ajuta cititorii să înțeleagă ceva. Poți spune povești pozitive, dar de cele mai multe ori este eficient să spui povești în care ai făcut o greșeală și modul în care ai lucrat să o depășești.

Povestiri care comunică viziuni

Se spune că liderul unei companii ar trebui să aibă trei conversații cu fiecare angajat pe zi, și că una dintre aceste conversații ar trebui să fie despre viziune. De ce ești în afacerea care ți-ai ales-o? Ce speri să rezolvi? Același lucru este valabil și cu blog-ul. Împărtășește cu clienții tăi despre deciziile pe care le-ai luat sau făcut cu anumiți parteneri când i-ai încurajat să continue mai departe și să-și urmeze propria viziune despre afacerea sa.

Povești ce demonstrează valorile

Este important într-o afacere să comunici care sunt valorile tale. Valorile pot include integritatea sau onestitatea sau multe altele, dar aceste valori nu înseamnă acest lucru pentru toată lumea. Este de datoria ta de a comunica care sunt valorile tale și ce înseamnă, atât pentru angajați cât și pentru clienții tăi. Ce înseamnă integritate pentru tine? Și cum se traduce asta în afacerea ta?

Povești care au depășit un obstacol

La final, utilizează povești pentru a aborda modul în care ai trecut un obstacol. În orice afacere, clienții vor avea obiecții tipice la produsele sau serviciile pe care le oferi. Poate e prețul, sau poate un motiv de îngrijorare că nu se va potrivi cu ei ceea ce oferi tu. Întreprinderile vor oferi de multe ori garanțiile pentru a ajuta să potolească astfel de temeri din partea clienților, dar o poveste sau două despre cum oferi și de ce oferi această garanție poate fi chiar mai puternică. De exemplu, în cazul în care prețul este o problemă, poți ilustra o poveste în care arăți unui client cât de mult salvează cu ajutorul tău și beneficiile produsului respectiv, făcând o afacere virtuală pentru el.

Sfaturi pentru povești

Fii autentic. Nu încerca să-ți înfrumusețezi poveștile. Încearcă să fii natural și autentic în modul în care spui povestea.

Fii implicat. Amintește-ți că atunci când spui o poveste, ești un povestitor. Colorează o pictură cu cuvintele tale și adu publicul în poveste. Încearcă să introduci toate cele 5 simțuri în poveste: vederea, sunetul, gustul, mirosul și atingerea.

Fii conștient. Păstrează-ți întotdeauna în minte despre audiența ta. Nu fiecare poveste este potrivită pentru toată lumea.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus