Link-uri DoFollow vs link-uri NoFollow. De ce ar trebui sa imi pese?

Link-uri DoFollow vs link-uri NoFollow. De ce ar trebui sa imi pese?

Cei ce sunt noi în SEO probabil că se întreabă ce este cu atâta zarvă în legătură cu link-urile Do follow și cele No follow. Ești confuz? Nu îți fă griji, te vei lămuri în curând.

Ce este un link DoFollow ?

Pentru a înțelege care e treaba cu link-urile DoFollow vs link-urile NoFollow, trebuie să îți povestesc puțin despre ce rol au și cum funcționează link-urile în domeniul SEO. Când o pagină a unui site conține un link de intrare, reprezentat printr-un hyperlink care indică acea pagină, pagina devine un mic propulsor din punct de vedere SEO. Gândiți-vă la un link ca fiind un punct, și cu cât ai mai multe link-uri, cu atât ai mai multe puncte. Multe puncte= câștigător.

Google ține cont de aceste puncte, monotorizând cât de multe link-uri de intrare are o pagină și de la ce site-uri provin. Atunci Google se gândește ”Hei, dacă mulți oameni folosesc link-uri care fac trimitere la o anumită pagină, precis e o pagină grozavă! Hai să îi oferim întâietate în motoarele noastre de căutare avantajând-o în fața celorlalte pagini cu un conținut asemănător, astfel încât să oferim oamenilor cele mai bune rezultate.

Google a creat un măsurător numit PageRank pentru a calcula punctele link-urilor. Mulți din domeniul SEO numesc punctele link-urilor ”autoritatea link-ului”. Autoritatea link-ului călătorește dintr-un site în altul, prin intermediul hyperlink-urilor. Cu cât e mai mare reputația site-ului, cu atât primește o mai multă autoritate. A primi un link de la New York Times sau BBC este aur curat!

Acum putem defini un link de urmărit – Link-urile de urmărit sunt link-uri care sunt considerate puncte, ajutând la avansarea site-ului și a PageRank-ului, oferindu-le un SERP mai mare ca și rezultat.

Ce este un link NoFollow?

Un link NoFollow este un link care nu este considerat ca un punct în favoarea paginii, nu crește PageRank-ul și nu ajuta la plasarea unei pagini în SERPs. Link-urile NoFollow nu primesc atenție. Viața lor este tristă și singuratică.

Un link NoFollow este creat cu un tag htm care arată cam așa:

<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>

Tagul acesta este ca un fel de mesaj pentru motorul de căutare, în care spune: ignoră această pagină

Sună răutăcios. De ce ar fac cineva așa ceva? Există un motiv pentru care acest lucru este posibil, și credeți-mă că este unul foarte bun!

O lume fără ”nu urmăriți” = mult Spam

După cum spuneam mai devreme, link-urile de forma follow sunt folosite de Google pentru a măsura PageRank-ul. Mai multe link-uri înseamnă mai multă autoritate, ceea ce duce la un trafic mai mare pe pagini. În starea sa naturală, PageRank-ul arată cele mai populare pagini (și probabil cele mai calitative) și arată aceste pagini căutătorilor.

Ei bine, lumea noastră este imperfectă, și cum probabil ați mai auzit, exista unii așa numiți experți SEO care folosesc diferite trucuri pentru a păcăli motoarele de căutare și pentru a crește rank-ul paginilor. Înainte de apariția link-ului nofollow, aceste trucuri erau o metodă ușoară de a stimula artificial rank-ul paginii.

Odată ce PageRank-ul a fost descoperit de către hackerii SEO, lucruri rele începeau să se întâmple. Dintr-o dată totul se rezuma la link-uri pentru SEO. Mai multe link-uri de intrare înseamnau un PageRank mai bun, iar ei erau hotărâți să obțină cât mai multe link-uri, chiar dacă acest lucru însemna să spameze tot internetul pentru a le obține. Comentariile de pe bloguri s-au transformat în metode de autopromovare.

Wikipedia a fost și ea afectată. Oamenii încercau sa adauge propriile lor site-uri ca și recomandări la sute de pagini, doar cu scopul de a obține autoritate.

Comunitatea de blogging era ingrijorată- acești spameri distrugeau orice șansă la promovare adevărată sau la discuții autentice pe bloguri. În 2005, Google, așa zisă poliție a web-ului, a intervennit. Matt Cutts de la Google și Jason Shellen de la Blogger au intervenit și au introdus atributul nofollow.

nofollow= eticheta de care internetul are nevoie, dar nu cea pe care o merită

Această etichetă evidențiază mentalitatea greșită frecvent asociată cu SEO, dar nimeni nu neagă că fără această etichetă nu am fi rezistat.

Link-ul de neurmărit a făcut mult bine în lumea online-ului – cei mai mulți spameri SEO nu vor mai avea posibilitatea de a te deranja cu link-uri irelevante. WordPress și Wikipedia atribuie automat o legătură pentru toate link-urile trimise de utilizator.

Ca si webmaster, poate te intrebi când să folosești atributul „nofollow” și când să oferi permisiune unor link-uri. Atributul „nofollow” se oferă în următoarele cazuri:

Link-uri plătite
Comentarii
Forumuri
Orice Google consideră ca fiind conținut suspicios

Unii webmasteri pot dezactiva atributul „de neurmărit” ca o recompensă pentru comentatorii blogului, care contribuie la discuțiile on-line sau fac parte din comunitate, dar asta rămâne la latitudinea individului.

Deci, nu ar trebui să mă preocup de link-urile de neurmărit, corect?

Greșit! Doar pentru că ele nu oferă o valoare SEO, nu înseamnă că sunt lipsite de valoare. Aceste link-uri încă mai oferă trafic considerabil.

Un comentariu bine plasat pe un blog sau un post relevant pe un forum vă poate aduce mult trafic pentru site-ul dvs.

În plus, motoarele de căutare de astăzi iau în considerare o mulțime de factori, în afară de PageRank. Impactul pe rețelele sociale, precum Twitter și Facebook, devine din ce în ce mai valoros. Dacă vrei să îți construiești un brand, nu te gândi la ce link-uri sunt bune pentru SEO, ci gândește-te la ce link-uri sunt bune pentru afacerea ta și îți pot oferi autoritate. Amintiți-vă că link-urile, indiferent că sunt sau nu de urmărit, inspiră încredere.

De asemenea, se merită să folosești link-uri ce au legătură cu Wikipedia, atunci când este cazul. Cei de la Wikipedia sunt foarte pretențioși când vine vorba de referințele lor, așa că vei fi nevoit să vă străduiți și să oferiți conținut unic, iar dacă puteți obține un link, acest lucru vă poate aduce rezultate considerabile.

Gianluca Fiorelli a observat odată când făcea cercetări în legătură cu site-urile de călătorie despre Patagonia că pe primul locîn Google se afla un site care avea un link Wikipedia. El spune:

„Am făcut cercetări aprofundate și am descoperit că link-ul era într-un post despre imigrația Welsh in Pantagonia, aflat pe acel blog. Oare link-ul acela aducea trafic? Probabil că nu, dar a fost observat de cineva de la site-ul BBC, care a folosit și el acel link, făcând trimitere la Wikipedia. Acum, site-ul de turism nu are doar un link de la Wikipedia, ci are de asemenea și un link de la BBC.”

Link-urile Wikipedia, chiar dacă fac parte din categoria „de neurmărit”, pot să vă aducă foarte mult trafic.

Cum pot să văd dacă un link este sau nu de urmărit?

Cum faci diferența între cele două?

În Chrome, du-te la bara de navigare și faceți clic pe View> Developer> View Source. Alternativ, puteți doar să faceți clic-dreapta pe o pagină și alegeți Inspect Element. Pentru Firefox, nu click-dreapta> View Page Source.

De acolo, urmează Editare> Căutare și uită-te după „nofollow” în caseta de căutare. Toate cazurile de tag-uri nofollow vor fi evidențiate.

Pentru profesioniștii SEO care doresc să țină evidența atent și ușor a link-urilor de neurmărit, există multe extensii disponibile ce pot fi descărcate pentru Chrome și Firefox care evidențiază în mod automat link-urile paginilor pe care le vizitați.

Pentru Firefox:

Seo Quake
Nodofollow
SearchStatus
Pentru Chrome:

NoFollow Simple

Cum să obții link-uri cu influență?

Am vorbit despre importanța link-urilor, dar probabil ca vrei să afli câteva modalități de a-ți îmbunătăți site-ul.

Cea mai bună modalitate pentru a avea link-uri cu influență:

Experimenteaza puterea unei campanii targetate prin intermediul oblyo.ro, pentru o rezonanta maxima in Social Media & SEO. Privita ca un instrument de marketing, campania de advertoriale aduce avantaje foarte greu de ignorat intr-un mediu de afaceri in continua tranzitie. Campaniile de advertoriale sunt orientate catre interactiunea cu categoriile specifice de consumatori prin intermediul formatorilor de opinie. Campaniile de care veti beneficia duc conceptele de „Buzz”, „Word of Mouth” si „Prezenta Social” la adevarata lor capacitate de propagare in social media. Iata doar cateva beneficii pe care le puteti lua in considerare in urma unei campanii pe oblyo.ro.

Un profil echilibrat este cel mai bun

În final, amintiți-vă că un profil bune este un profil echilibrat când vine vorba de link-uri. Link-urile cu influenţă pot fi bune pentru seo, dar ambele tipuri de link-uri își au rolul lor în strategia de marketing online.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus