Campanii cu bloggeri

Campanii cu bloggeri

Motive pentru care merită să organizezi campanii cu bloggeri

Toți cei ce au o oarecare vechime cred că sunt de acord că blogosfera poate fi un loc deosebit. Dacă ne gândim la elementele sale, am putea asocia cu ușurință blogosfera cu o a doua realitate, cu o lume virtuală. O planetă a unor oameni numiti bloggeri ce poate fi vizitată și admirată de orice extraterestru (cititor). Însă blogosfera este mai mult decât ceea ce vedem noi din exterior, iar astăzi vom vorbi despre campaniile cu bloggeri.

Blogul, prin definiție, este un jurnal virtual ce conține mai multe articole publicate periodic. Aceste articole au de obicei caracter personal, sau in cazul bloggurilor de nișă, putem găsi articole pe diverse teme, de la domeniul culinar până la cel cosmetic, de la articole de psihologie sau medicale până la articole ce îți oferă sfaturi în business. Tot prin intermediul acestor bloguri întâlnim și diverse articole publicitare și campanii cu bloggeri.

Deținătorii acestor mici jurnale virtuale numite bloguri se numesc bloggeri. Aș zice că statutul de blogger e un alter ego. În ceea ce privește activitatea lor personală, bloggeri pot fi electricieni, doctori, profesori, artiști sau orice altceva în lumea reală. În cele mai multe cazuri, imaginea virtuală este oarecum legată de cea reală, dar există și oameni care prin blogging scot la suprafață o altă latură a personalității lor.

După cum spuneam mai devreme, scopurile acestor blogguri sunt variate: exprimarea sentimentelor personale, susținerea cu argumente a opinilor, scop informativ, educativ și…publicitar! Exisă companii ce își prezintă serviciile sau produsele prin intermediul unui blog personal, însă de cele mai multe ori cele mai folosite metode de promovare în ceea ce privește blogosfera sunt campaniile cu bloggeri.

Unii sunt familiarizați cu aceste campanii cu bloggeri iar alții nici nu au auzit termenul probabil. Aceste campanii au în mare parte scop publicitar și au rolul de a promova un anumit produs, eveniment, companie, persoană.

Companiile dornice de promovarea unui produs recent lansat sunt cele ce apelează cel mai des la aceste campanii cu bloggeri. Aceste campanii și-au câștigat popularitatea datorită eficienței lor.

Există mai multe avantaje în ceea ce privește aceste campanii. În primul rând, atunci când vine vorba de participarea într-o campanie, una dintre cerințe este scrierea unui articol cu privire la subiectul campaniei. Fie că își exprimă opinia legată de un produs sau doar anunță un viitor eveniment, bloggerul ce participă la campanie va avea pe bloggul său un articol legat de subiectul campaniei.

Acest articol va fi citit de urmăritorii săi, deci prin intermediul a câtorva bloggeri poți ajunge la câteva mii de persoane. De aici și motivul numărul doi pentru care e util să apelezi la campanii cu bloggeri, și anume: avantajele SEO. De fiecare dată când va fi scris un articol pentru campanie, va apărea și un link cu trimitere la produsul/serviciul ce reprezintă subiectul campaniei. Acest lucru va aduce beneficiarului un avantaj SEO.

Acum că am stabilit faptul că a apela la campanii cu bloggeri poate fi foarte util și avantajos, ne mai rămân două aspecte de lămurit: cum organizăm această campanie și cum ne dăm seama dacă avem nevoie de o campanie cu bloggeri.

Aceste campanii oferă în mod normal publicitate și vizibilitate, așa că dacă aveți un produs sau un serviciu ce trebuie promovat, doriți să transmiteți un mesaj sau să formați o imagine unei firme, companii sau produs, în special celor recent lansate, organizarea unei campanii cu bloggeri pot fi o soluție.

Unul dintre aspectele ce împiedica uneori companiiile să apeleze la aceste campanii cu bloggeri este lipsa de informare. Deși poate numele sună complex sau ne duce cu gândul la o procedură foarte complicată, organizarea acestor campanii nu este chiar așa o muncă sisifică.

Pregătirea unei campanii se desfășoară în mai multe etape, care variază de la o campanie la alta în funcție de cerințe și necesități. Se aleg bloggerii potriviți, apoi în funcție de subiectul campaniei (fie că e vorba de un produs sau serviciu) li se oferă datele necesare (testarea produsului spre exemplu, în cazul unui produs nou lansat). Desfășurarea campaniei și restul detaliilor se stabilesc între client și cel ce organizează campania. De cele mai multe ori, există site-uri sau persoane ce se ocupă de acest lucru, oferindu-vă consiliere și tot ajutorul necesar.

Bineînțeles că munca depusă nu se oprește aici. La final, statisticile și rezultatele obținute vor fi direct proporționale cu efortul depus. Deși necesită puțin efort și o investiție, campaniile cu bloggeri sunt cele mai rentabile.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus