SMO sau SEO?

SMO sau SEO?

Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) și optimizare social media (SMO) sunt două dintre cele mai mari preocupări ale webmasterilor și bloggerilor, deoarece acestea pot avea un impact atât de important cu privire la cantitatea traficului care este adus pe site/blog. Dar optimizarea pentru motoarele de căutare împiedică optimizarea pentru social media (și vice versa) sau pot ambele să coexiste? Și care sunt asemănările și diferențele dintre cele două?

SEO a fost o activitate comună pentru proprietarii de site-uri și blog-uri de ani buni. Deși optimizarea pentru motoarele de căutare rămâne încă în mare măsură un mister pentru mulți webmasteri și bloggeri, conceptele sale de bază au fost, și încă sunt, destul de simple. În timp ce SEO este fără îndoială eficient, multe site-uri duc lipsă de traficul de care au nevoie. În plus, SEO este ignorat de către unii, deoarece este dificil de a produce rezultate imediate, și o creștere reală în traficul de căutare are nevoie de timp.

De ce este atât de special traficul adus de pe motoarele de căutare?

  1. Motoarele de căutare trimit tone de trafic gratuit pentru cei ce sunt în topul mare pentru termenii de căutare populari.
  2. Traficul este clar orientat și targetat pentru diferite persoane în parte.
  3. Odată cu dezvoltarea continuă a unui site, traficul spre site-ul respectiv și bineînțeles motoarele de căutare vor oferi valoare și încredere paginii respective.
  4. Ai control asupra termenilor de căutare pe care-i vizezi.
  5. Odată stabilit, un site puternic și de încredere poate fi imediat indexat primul în clasament.

Optimizarea pentru social media a devenit populară în ultimii ani din cauza utilizării rețelelor de socializare 24/24. În comparația cu succesul SEO-ului, traficul de pe social media este mai puțin stabil. Deși cei care folosesc în mod eficient social media pentru a atrage în mod constant trafic cu conținut nou, chiar și cei mai buni experți în SMO au diferite probleme când vine vorba de trafic. Uneori traficul atinge cote maxime, alteori nu există absolut deloc.

Una dintre cele mai mari diferențe între SEO și SMO este aspectul rețelei. SMO se bazează pe crearea de rețele și profile puternice, în timp ce SEO se poate face fără acestea.

De ce este bun traficul din social media?

  1. Oricine o poate face.
  2. Succesul poate fi realizat din prima zi a unui nou site/blog. Nu este nevoie să aștepți ca domeniul tău să inspire încredere.
  3. Traficul din social media poate fi foarte mare.
  4. Este gratuit.
  5. Vei avea ocazia de a fi contactat și de a intra în legătură cu diferite persoane în viitor.
  6. Un profil puternic te poate ajuta să obții trafic aproape de câte ori îți dorești (cu anumite site-uri).
  7. Îi poți ajuta și pe alții.
  8. Audiențe foarte mari pentru site-ul/blog-ul tău poate duce la mai mult succes cu social media și vizibilitatea ta va fi crescută.
  9. Structura site-ului/blog-ului nu este foarte importantă în social media cum este pentru SEO.

Comparații și asemănări dintre SEO și SMO:

Link Building:
SEO - link-urile inbound determină clasamentul site-ului/blog-ului
SMO - link-urile „aruncate” în social media au rezultate de succes, ceea ce înseamnă că beneficiile sunt bune pentru SEO.

Elementele din pagină:
SEO - titlurile, antetele, titlurile imaginilor, textul bolduit și utilizarea de cuvinte cheie sunt toate influente în topul motoarelor de căutare.
SMO - „coding-ul” și tag-urile nu sunt atât de importante. Atenția vizuală are un impact mai mare.

Titlurile:
SEO - titlul unei pagini îi arată unui motor de căutare despre ce este vorba în acea pagină - un titlul bun poartă o greutate bună în clasament.
SMO - titlurile sunt extrem de importante pentru a atrage atenția utilizatorilor să click-uiească cât mai repede ceea ce îi arăți.

Conținutul trebuie să fie citit cu ușurință de:
SEO - „păianjenii” motoarelor de căutare citesc conținutul
SMO - oamenii îți citesc conținutul

Conținut:
SEO - conținutul de calitate este important, în scopul de a avea un rang cât mai bun în top.
SMO - conținutul de calitate este important, în scopul de a atrage atenția cititorilor și de a câștiga aprobarea lor.

Design-ul conținutului:
SEO - Structura site-ului trebuie să fie, de asemenea, fără probleme și erori.
SMO - în timp ce conținutul de calitate este esențial, prezentarea vizuală poate face, de asemenea, o mare diferență.

Analiză:
SEO - analiza este necesară pentru a ști ce schimbă au avut impact (pozitive sau negative) asupra topului.
SMO - analiza este necesară pentru a se cunoaște ce tipuri de conținut atrag mai mult interes.

Predictibilitate + Experiență:
SEO - experții SEO sunt capabili să reproducă succesului unui site nou cu același elemente aplicate altui site (deși nu este la fel de ușor precum pare).
SMO - cei care cunosc publicul pot recrea cu succes publicarea de mesaje și titluri în mod special pentru acest scop.

Poate SEO și SMO să coexiste?

Deși titlul acestui articol este SEO vs SMO, cred într-adevăr că cei doi lucrează mai bine împreună decât separat.

Ionita Cristian

Ionita Cristian

Cand pasiunea devine meserie, poti spune ca esti implinit din punct de vedere profesional.

Comments powered by Disqus